با حضور مسئولین کشوری و استانی:

تصفیه خانه آب شرب در استان به روش BOT در خلخال کلنگ زنی شد

با حضور مسئولین کشوری و استانی اولین تصفیه خانه آب شرب در استان به روش BOT در خلخال کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۱۲۲
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال ،با حضور نماینده مردم خلخال و کوثر درمجلس و معاون عمرانی استاندار و معاون برنامه ریزی توسعه شرکت مهندس آب و فاضلاب کشور کلنگ اولین تصفیه خانه آب شرب شهرستان خلخال به روش bot برای اولین بار در استان اردبیل و به عنوان دومین طرح BOT کشور در روستای خوجین به زمین زده شد.

قراراست این تصفیه خانه با مشارکت شرکت جهاد نصر اصفهان و سرمایه گذاری خصوصی بالغ بر 40 میلیارد تومان در مدت دو سال انجام شود.

در حال حاضر سد بفراجرد در مراحل پایانی به سر برده و قرار است همزمان با اتمام سد - خط انتقال و تصفیه خانه ساخته شود و به مرحله برداری برسد.

سد بفراجرد با هدف تامین آب شرب خلخال در دراز مدت طراحی شده و این سد نیاز آبی شهر خلخال و روستاهای آن را در حوزه شرب - صنعت و کشاورزی تامین نماید.

علی اصغر قانع معاون برنامه ریزی توسعه شرکت مهندس آب و فاضلاب کشور در خلخال در بازدید از طرح های اب و فاضلاب شهرستان خلخال گفت: هدف دولت تامین آب شرب سالم برای شهروندان است و در کشور بیش از 1500 پروژه آبی در حوزه شرب وجود دارد که 900 پروژه فعال بوده و عملا با اعتبارات دولتی ادامه پروژه ها امکان پذیر نیست و باید بخش خصوصی و منابع دیگری وارد چرخه عمل شود که ما با روش BOT- BO و ببع متقابل با امضای بالغ بر 4400 میلیارد تومان در حال اجراست

وی با تقدیر از نماینده مردم خلخال و کوثر در خصوص پیگیری آب شرب خلخال ونیاز اصلی شهر خلخال گفت: جای تقدیر دارد که مسئولین شهرستان پیگیر نیازهای اولیه شهر خلخال هستند و این نیاز با حمایت دولت در وزارت نیرو و در قطع استان در حوزه آب منطقه ای و اب و فاضلاب استان و شهرستان در مدت دو سال انجام خواهد شد واین اولین طرح BOTکشور در استان اردبیل است.

ارسال نظرات