سرپرست شهرداری نمین:

شروع هرس و سرزنی درختان در نمین

جهت جلوگیری از قطعی برق ناشی از برخورد شاخه درختان با سیم‌های برق با اداره برق شهرستان تفاهم‌نامه‌ای جهت سرزنی درختان سطح شهر امضا شده است.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۴۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲

سید احمد موسوی، سرپرست شهرداری نمین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از نمین، با اشاره به شروع هرس و سرزنی درختان در نمین اظهار کرد: شهرداری اقدامات لازم در خصوص سر زنی، هرس و قطع درختان بنا به درخواست شهروندان در شهر نمین انجام شده است.

سرپرست شهرداری نمین گفت: جهت جلوگیری از قطعی برق ناشی از برخورد شاخه درختان با سیم‌های برق با اداره برق شهرستان تفاهم‌نامه‌ای جهت سرزنی درختان سطح شهر امضا شده است.

وی افزود: 95 درصد اقدامات انجام‌شده در حوزه سرزنی درختان بوده تا از برخورد شاخه‌ درختان با سیم‌های تیر برق جلوگیری شده و از حوادث احتمالی پیشگیری شود.

وی گفت: نسبت به قطع درختانی که خشک‌شده یا برخی از آن‌ها که در داخل رودخانه نمین چایی» به‌صورت کج و زاویه‌دار رشد کرده اقدام شده است.

موسوی گفت: برخی از درختان نیز به‌صورت پاجوش بوده که آن‌ها نیز به‌صورت کج رشد کرده‌اند که بنا به درخواست شهروندان و جلوگیری از برخورد با سیم‌های برق‌ فشارقوی قطع‌شده است.

وی بیان کرد: برخی دیگر از درختان نیز بنا به درخواست شهروندان و با ارائه درخواست به شهرداری و سپس با بحث و بررسی آن در کمیسیون فضای سبز اقدام به قطع آن‌ها می‌شود.

سرپرست شهرداری اظهار کرد: در برخی موارد قطع درختان شامل درختانی که ریشه آن‌ها در مقابل منازل از زمین خارج‌شده و موجب تخریب جداول و یا ساختمان‌ها شده، درختانی که خشک‌شده و یا اینکه درختانی که در کنار خیابان‌ها بوده با رشد روزافزون قطورتر شده جدول خیابان‌ها را تخریب و یا ریشه‌های آن‌ها موجب قطعی شبکه‌ها می‌شود، قطع می‌شوند.

وی گفت: هر درخواستی از سوی شهروندان مبنی بر قطع اشجار به کمیسیون فضای سبز ارجاع داده شده و پس از بررسی درختان موردنظر توسط کارشناسان، کمیسیون رأی خود را مبنی بر قطع یا عدم قطع درختان را صادر می‌کند.

موسوی افزود: در سطح شهر توسط نیروهای خدماتی فضای سبز چند مورد هرس غیراصولی درختان انجام‌شده بود که تذکرات لازم به آن‌ها داده شد و از ادامه روند جلوگیری شد.

وی گفت: بنده معتقدم که هرس درختان نباید به گونه‌ای باشد که در فصل پاییز و زمستان درختان خشک‌وخالی بوده و شهروندان شش ماه دوم سال را به درختان زمخت نگاه کنند.

این مسئول بیان کرد: کاشت برخی درختان در طول سالیان گذشته در سطح شهر نمین غیراصولی انجام شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرداری نمین نزدیک به 50 سال قدمت داشته برخی درختان جنگلی بدون مطالعه کاشته شده است.

موسوی با بیان اینکه نزدیک به 12 سال اخیر کاشت درختان بر اساس مطالعه و نوع اقلیم انجام‌شده است، اظهار کرد: درخت‌کاری‌ها در سطح شهر باید بر اساس طرح جامع فضای سبز، سازگاری آن‌ها با نوع بافت، اقلیم و خاک انجام شود.

ارسال نظرات