قادری در گفتگو با بسیج:

برخورد دولت با قوانین جاری توجیه منطقی ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: همه باید ایده ها و دیدگاهها و سلیقه های خود را منطبق با قانون ابراز کنند و نباید قانون طبق سلیقه ها و دیدگاهای افراد تفسیر شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۲۲
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، درخصوص غیبت رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه دردولت گذشته نیزهمچین رفتارهایی را داشتیم اظهار داشت: دراین دولت نیز متاسفانه این رفتارها را شاهد هستیم ونه رفتار دولت گذشته و نه رفتار این دولت در برخورد با قوانین موجود توجیهی ندارد.

قادری دراین خصوص توضیح داد: سازوکار تدوین سیاستها و برنامه ها کاملا مشخص است ما قانون برنامه داریم و تا زمانی که تغییر نکرده همه مکلف هستند بر اساس قانون عمل کنند و متعهد به آن باشند.

وی ادامه داد: دولت و یا هر نماینده ای اگر تقاضایی برای  تغییر قانون داشته باشند باید از ساز و کار قانونی آن اقدام کند، ملاک و معیار قانون است و همه باید تابع قانون باشیم و رفتارهایمان را منطبق با قانون بکنیم و فصل مشترک و نقطه اشتراک همه دستگاهها باید قانون باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توضیح این مطلب بیان کرد: دولتها دستشان باز است، اگر با قانونی سر سازگاری ندارند و قانونی را صحیح نمی دانند می توانند لایحه ارسال بکنند، اما تصمیم گیرنده نهایی، مجلس است و درچهارچوب قانون اساسی امکان تفسیر به رأی برای دولتها وجود ندارد و این مهم نیز به عهده مجلس است.

قادری ادامه داد: دولت باید مُر قانون را رعایت کند و نظرات و تفسیرهای شخصی را در عمل به قانون ملاک قرار ندهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه  مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند قانون باید فصل الخطاب باشد و همه باید ایده ها و دیدگاهها و سلیقه های خود را منطبق با قانون  ابراز کنند و نباید قانون طبق سلیقه ها و دیدگاهای افراد تفسیر شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار