فرماندار اردبیل:

سد پیله سهران اردبیل آبگیری می‌شود

نیاز است برای مقابله با بحران آب در منطقه علاوه بر صرفه‌جویی در بخش کشاورزی سفره‌های آب زیرزمینی موجود را تقویت کنیم.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۸۴
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جواد زنجانی، فرماندار اردبیل در حاشیه جلسه شورای حفاظت منابع آب در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: دولت اهتمام ویژه‌ای برای ساماندهی چاه‌های غیرمجاز در کشور دارد و در این راستا در شهرستان اردبیل نیز برای برخورد با متخلفان اقدامات بسیار اساسی انجام گرفته که خوشبختانه تاکنون 37 چاه غیرمجاز در اردبیل مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه 2 چاه کشاورزی نیز در شهرستان اردبیل تغلیل یافته است، افزود: کشاورزان باید برای برق دار کردن چاه‌های خود به دستگاه‌های مربوطه مراجعه کنند چرا که باید تمام چاه‌های کشاورزی در شهرستان اردبیل برق دار شوند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه برای صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت بهینه دشت اردبیل نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم، بیان کرد: با وجود اعتبارات کم نیاز است از منابع مالی موجود استفاده کرده و بتواینم با مدیریت راهبردی در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشیم.

زنجانی با اشاره به اینکه اجرای طرح آبیاری نوین در 280 هکتار از زمین‌های زراعی اردبیل در حال اجرا است، تصریح کرد: عملیات بسیاری در زمین‌های زراعی روستاهای شهرستان اردبیل برای اجرای سیستم آبیاری نوین اجرا شده است که نیاز است برای تحقق هرچه بهتر این امر مشارکت همه‌جانبه‌ای از سوی دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان منطقه اتخاذ گردد.

وی با بیان اینکه برای اصلاح روش‌های آبیاری سنتی در شهرستان اردبیل آموزش‌های مختلفی ارائه شده است، گفت: نیاز است با استفاده از آبیاری مدرن بتوانیم علاوه بر افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در مصرف آب نیز صرفه‌جویی لازم را داشته باشیم.

فرماندار اردبیل بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سد پیله سهران اردبیل آبگیری می‌شود و نیاز است برای مقابله با بحران آب در منطقه علاوه بر صرفه‌جویی در بخش کشاورزی سفره‌های آب زیرزمینی موجود را تقویت کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار