مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

میزان استفاده از منابع آب در استان غیر قابل تصور است

تنها از سد یامچی روزانه 1.1 میلیون مترمکعب آب آشامیدنی برداشت می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۶۱۵
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، داود نجفیان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای حفاظت از منابع آب استان اردبیل با اشاره به برداشت 10 میلیون مترمکعب اضافه توسط استخرهای پرورش ماهی به ویژه در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: میزان برداشت کنونی با هر دلیلی که انجام شود، غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های دومنظوره و تشویق به استفاده از تجهیزات بازگردانی و بازچرخانی آب باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: هم اکنون می‌توان بهره‌برداری بیشتری از آن منابع کرد و روند کنونی توجیهی ندارد چرا که این آب از منابع زیرزمینی به دست می‌آید که سطح آن رو به کاهش است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: با وجود پیش بینی‌ها میانگین بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 6.5 درصد افزایش داشته ولی پراکنش آن به سوی مناطق جنوبی استان مانند خلخال بیشتر بوده و در اردبیل، مشگین‌شهر و مغان کاهش بارندگی داشته‌ایم.

نجفیان با اشاره به اینکه ورودی جریان‌های آبی در مخزن سدها بالا بوده و به طور متوسط 50 درصد افزایش داشته است، گفت: تنها از سد یامچی روزانه 1.1 میلیون مترمکعب آب آشامیدنی برداشت می‌شود و چاه‌های شهری به دلیل کیفیت پایین تعطیل شدند و فشار روی این سد بیشتر شده است.

وی گفت: از اعتبار 64 میلیارد ریالی برای احیای آب‌های مرزی امسال 30 میلیارد ریال آن برای اجرای تمهیداتی در زمینه چاه‌های غیرمجاز تخصیص یافته است تا از این طریق بتوانیم در این زمینه گام بردایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه احیای 3 میلیون و 200 هزار مترمکعب سهمیه امسال استان بود که تا کنون حدود 2 میلیون مترمکعب آن محقق شده است، اظهار کرد: 57 چاه با ظرفیت 1.4 میلیون مترمکعب پر شده، به میزان 0.6 میلیون مترمکعب نیز برداشت از چاه‌ها اصلاح و بر رویبیش از 920 حلقه چاه دستگاه کنتور هوشمند آب و برق نصب شده است.

ارسال نظرات