حضور گسترده مردم استان کردستان در مراسم اربعین حسینی

مراسم اربعین حسینی در شهرهای مختلف استان کردستان با حضور گسترده مردم متدین اعم از شیعه و سنی و هیئت‌های عزاداری و مذهبی برگزار شد
کد خبر: ۸۶۰۲۸۶۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم اربعین حسینی در شهرهای مختلف استان کردستان با حضور گسترده مردم متدین استان اعم از شیعه و سنی برگزار شد و مردم مسلمان کردستان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، بار دیگر عشق و علاقه خود به خاندان نبوت را با حضور در مراسم اربعین شهادت فرزند رسول‌الله(ص) به نمایش گذاشتند.

در این مراسم معنوی باشکوه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با گویش‌های مختلف کُردی نوحه‌خوانی کرده و عزاداران به سر و سینه‌زنان، به یاد شهدای مظلوم کربلا عزاداری می‌کردند.

در سراسر استان فرهنگی کردستان، هم‌زمان با تبیین واقعه عظیم عاشورا توسط مداحان اهل بیت(ع) مردم با پخش نذورات، خرما و شیر از عزاداران حسینی پذیرایی کردند.

مردم متدین استان کردستان که در چهل روز گذشته در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برای سرور و سالار شهیدان کربلا عزاداری کرده بودند امروز با به اوج رساندن عزاداری خودجلوه‌ای دیگر از ارادت‌شان به اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشتند.

مسلمانان اهل سنت استان کردستان که اکثریت قریب به اتفاق آنها پیرو امام شافعی(رض) هستند در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان پابه‌پای برادران و خواهران اهل تشیع در آئین‌های ویژه این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

ارسال نظرات