خبرهای داغ:
با توجه به کاهش نسبی دما در روزهای آینده:

مردم استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی را جدی بگیرند

خبرگزاری بسیج: با کاهش نسبی هوا در روزهای آینده و افزایش مصرف گاز طبیعی و احتمال افزایش گاز گرفتگی مشترکین رعایت توصیه های ایمنی برای جلوگیری از گاز گرفتگی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۸۶۰۳۱۷۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، رئیس روابط عمومی گاز آذربابجان شرقی گفت: با افت دما و برودت هوا در روزهای آینده و افزایش استفاده مشتركين از وسايل گرمایش و احتمال گازگرفتگی از مشترکین درخواست می شود ضمن استفاده از وسایل گاز سوز استاندارد و مصرف بهینه گاز توصیه های ایمنی برای جلوگیری از گاز گرفتگی را جدی گرفته تا فصل سرما بدون هیچ حادثه ناگواری سپری شود.

محمدعلی فتح اله زاده اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز در پیشگیری از خطر نشت مونو اکسید کربن را موثر دانست و از مشترکین درخواست کرد: هنگام استفاده از وسایل گازسوز از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل و از داشتن کلاهک H در پشت بام اطمینان حاصل کنند.

وی سرد بودن لوله بخاری روشن را نشانه خارج نشدن محصول احتراق و وارد شدن آن به داخل اتاق دانست و افزود: انتشار گاز منو اکسید کربن بسیار خطرناک بوده و باید دریچه دود کش کنترل شد و رفع عیب شود.

سخنگوی شرکت گاز استان استفاده از بخاری های بدون دودکش را خطرناک عنوان کرد و افزود: استفاده از بخاری های بدون دودکش تنها در مکان هایی مجاز است که تبادل هوا به آسانی انجام می شود، استفاده از آن ها برای گرم کردن اتاق به هیچ وجه توصیه نمی شود.

فتح اله زاده ادامه داد: نصب آبگرمکن و دیگر وسایل گازسوز در حمام خطرناک و ممنوع بوده، همچنین استفاده از لوله های فنری و آلومینیومی بعنوان دود کش برای بخاری ها و آبگرمکن بسیار خطرناک می باشد.

وی بر استفاده بهینه و منطقی گاز تاکید د بیان کرد: استفاده بهینه از گاز طبیعی در همه بخش ها یک معامله برد– برد بوده و نقش بسزایی در اقتصاد خانواده و پایداری شبکه گاز دارد.

فتح اله زاده از مهمترین مواردی که مشترکین باید به آن توجه داشته باشند تنظیم دمای اتاق به دمای رفاه است که استاندارد آن بین 18 تا 21 سانتیگراد است که نقش مهمی در کاهش مصرف گاز دارد.

رئیس روابط عمومی شركت گاز استان در پایان اظهار داشت: مشترکین محترم می توانند برای استفاده از خدمات مشاوره ای با امداد 194 تماس حاصل کنند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها