خبرهای داغ:
با موج برف و سرما در 24ساعت گذشته؛

مصرف گاز در آذربایجان شرقی به بیش از 30 میلیون متر مکعب رسید

خبرگزاری بسیج: با آغاز موج سرما مصرف گاز در آذربایجان شرقی طی 24ساعت گذشته از مرز 30 میلیون متر مکعب گذشت.
کد خبر: ۸۶۰۳۴۳۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸


به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: با ورود توده هوای سرد به کشور و بارش نخستین برف پاییزی در استان و کاهش محسوس دمای 10 الی 15 درجه ای در سطح استان مصرف گاز طی 24 ساعت گذشته از مرز 30 میلیون متر مکعب گذشتت.

ولی اله دینی افزود: در 24 ساعت گذشته مشترکین گاز استان 30 میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند که حاکی از افزایش چهارمیلیون مترمکعبی نسبت به روز های گذشته می باشد.

وی ادامه داد: در هشت ماهه نخست سال چهارمیلیارد و 534میلیون مترمکعب گاز در سطح استان مصرف شده است که حاکی از افزايش 28درصدی مصرف گاز به مدت مشابه سال گذشته می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 6/12 درصدی مصارف گاز نیروگاه ها اشاره کرد و افزود: در هشت ماهه سال گذشته 544میلیون مترمکعب گاز در بخش نیروگاهی مصرف شده بود که خوشبختانه این رقم در هشت ماهه نخست سال به یک میلیارد و 230 میلیون مترمکعب رسیده است .

دینی با بیان اینکه با افزایش مصرف و سرد شدن هوا حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی نیز افزایش می یابد بیان داشت: متاسفانه در هشت ماهه نخست سال 12نفر از مشترکین در اثر بی مبالاتی و سهل انکاری ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به پاره ای از نکات ایمنی از مشترکین دعوت به رعایت نکات ایمنی و درخواست کرد: یکبار دیگر دودکش، اتصالات وسایل گرمایشی از جمله بخاری، شیلنگ، بست، ترموکوپل را بازدید و از سالم بودم و عملکرد درست آن ها اطمینان حاصل کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان به آمادگی کامل نیروهای امدادی در سطح استان اشاره کرد و افزود: مراکز امدادی شهری و روستایی این شرکت در اقصی نقاط استان با سامانه تلفنی 194 آماده ارائه خدمات مشاوره ای و امدادی به مشترکین محترم بصورت شبانه روزی می باشند.

مهندس دینی در خاتمه اظهارداشت: مشارکت مردم فهیم استان در زمینه مدیریت مصرف گاز این شرکت را در ارائه خدمات بهینه و پایداری مستمر جریان گاز یاری خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها