رئیس دانشگاه محقق اردبیل:

همکاری 3 دانشگاه محقق و پیام نور و آزاد اردبیل

دانشگاه محقق اردبیل با همکاری دانشگاه آزاد و پیام نور برای ایجاد و بالا بردن تنوع در انواع رشته‌ها درصدد جذب دانشجو می باشد.
کد خبر: ۸۶۰۳۵۵۰
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیل در جلسه‌ای به مناسبت روز دانشجو در سالن فرمانداری مشگین‌شهر اظهار داشت: به سبب عدم گرایش دانشجویان به رشته‌های کشاورزی در شهرستان‌های مغان و مشگین‌شهر و همچنین ناتوانی دانشکده کشاورزی در جذب دانشجو درصدد راه‌اندازی مرکز آموزش‌های عالی زیر نظر دانشگاه محقق اردبیل به جای دانشکده کشاورزی در شهرهای مذکور هستیم.

وی بیان کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی در وضعیت خوبی نیستند به طوری که در بعضی از رشته‌ها با کمترین آمار دانشجو در کلاس‌ها مواجه هستیم که این امر در دایر نشدن کلاس‌های دانشکده کشاورزی تاثیر گذار است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیل با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزش عالی در مشگین‌شهر افزود: ایجاد مرکز آموزش عالی به جای دانشکده کشاورزی در رشته‌های مختلف علوم انسانی، مدیریت توریسم و شاخه‌های مرتبط با آن از قبیل تورگردانی و رشته‌های مهندسی در این مرکز زیر نظر دانشگاه محقق اردبیل می‌تواند در گرایش دانشجو و جذب آنان به دانشگاه موثر باشد.

صادقی با اشاره به نیازهای دانشجویان تصریح کرد: دانشجویان با ورود به دانشگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی مستحق برخورداری از خوابگاه، سرویس‌های حمل و نقل و سرویس غذایی هستند که در این راستا در دانشگاه‌های پیام نور و آزاد، دانشگاه و دانشجو باید در تأمین این هزینه‌ها مشارکت داشته باشند و در این زمینه دانشجویان دغدغه زیادی برای تامین هزینه خوابگاه و سرویس‌های حمل و نقل و غذایی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سونامی جذب دانشجو در سراسر کشور حاکم است، گفت: در این راستا دانشگاه محقق اردبیل با همکاری دانشگاه آزاد و پیام نور با تنوع و تعدد رشته‌ها درصدد جذب دانشجو در انواع رشته‌ها هستیم چراکه در صورت گرایش کم دانشجویان به تحصیل در دانشگاه‌ها، بیشترین ضرر متوجه دانشگاه‌های آزاد و پیام نور می‌شود زیرا دانشگاه‌های دولتی زیر نظر وزارت علوم هستند و بر اثر جلوگیری از متضرر شدن باید در این راستا برنامه‌های موثری تدوین و اجرایی شود.

رئیس دانشگاه محقق استان اردبیل از برگزاری همایش توسعه شهرستان مشگین‌شهر خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیل با مشارکت دانشگاه پیام نور مشگین‌شهر سعی در برگزاری همایش توسعه شهرستان در زمینه توریست، بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دارد و امید می‌رود خروجی بسیار مهمی از برگزاری این همایش برای توسعه شهرستان مشگین‌شهر دیده شود.

صادقی با اشاره به راه‌اندازی دفتر توسعه آذربایجان در شهر اردبیل، بیان کرد: در این دفتر به دغدغه‌های علاقمندان به تاریخ و فرهنگ آذربایجان و زبان مادری رسیدگی و به مشکلات و سوالات افراد مراجعه کننده پاسخ داده می‌شود.

ارسال نظرات