فرماندار اردبیل:

آغاز آبیاری نوین در رادبیل

با توجه به بحران کمبود آب نیاز است تمام کشاورزان منطقه نسبت به اجرای طرح آبیاری نوین کشاورزی در زمین‌های زراعی و باغی خود افدام کنند.
کد خبر: ۸۶۰۳۸۱۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، جواد زنجانی، فرماندار اردبیل در گفت‌وگویی اظهار داشت: اجرای طرح آبیاری نوین در زمین‌های زراعی و باغی از اولویت‌های مهم دولت یازدهم است که در این راستا مطالعات طرح آبیاری نوین در برخی روستاهای شهرستان اردبیل آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت 85 درصد تسهیلات برای اجرای طرح آبیاری نوین در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد، افزود: دولت 15 درصد مابقی را به صورت تسهیلات کم‌بهره در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد که باید کشاورزان منطقه از این امر استقبال کنند.

فرماندار شهرستان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون پرونده اجرای طرح ابیاری نوین 280 هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان اردبیل تشکیل شده تا بعد از بررسی‌ها و مطالعات طرح ابیاری نوین در این ارضی زراعی و باغی اجرا شود.

زنجانی با بیان اینکه عملیات لوله‌گذاری 15 هزار هکتار از اراضی دشت اردبیل نیز با همت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل آغاز شده است، گفت: با اتمام این طرح تحول عظیمی در صرفه جویی مصرف آب در بخش کشاورزی مشاهده می‌شود که امیدواریم با مشارکت همه جانبه کشاورزان اجرای این طرهها تداوم داشته باشد.

وی از اصلاح روش‌های آبیاری سنتی با جایگزین کردن سیستم‌های آبیاری نوین در دشت اردبیل خبر داد و افزود: با توجه به بحران کمبود آب نیاز است تمام کشاورزان منطقه نسبت به اجرای طرح آبیاری نوین کشاورزی در زمین‌های زراعی و باغی خود افدام کنند.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین راهکارهای مواجهه با بحران کمبود آب در منطقه است و باید در این راستا آگاهی لازم به مصرف کنندگان آب در بخش کشاورزی داده شود.

ارسال نظرات