مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی اردبیل:

استان اردبیل با 110‌هزار دانش آموز معلول

طبق کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودکان معلول در کشور قرار است تا آموزش و پرورش استثنایی در سطح کشور به آموزش و پرورش کودکانی با نیازهای ویژه تغییر نام دهد.
کد خبر: ۸۶۰۳۸۶۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد شفایی، مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی اردبیل در همایش روز جهانی معلولین در سالن شهید رجایی در اردبیل اظهار داشت: طرح تلفیقی معلولین استان اردبیل زیر نظر اداره‌کل آموزش و پرورش استثنایی این استان اجرایی می‌شود که با تصویب این طرح 110 هزار معلول در استان تحت پوشش این طرح تلفیقی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان 110‌هزار معلول زیر نظر آموزش و پرورش استان تحصیل می‌کنند، افزود: از این تعداد حدود 73 هزار در مدارس استثنایی و حدود 50 هزار کودک معلول در مدارس عادی استان تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی اردبیل با بیان اینکه با اجرای طرح تلفیقی معلولان در استان دیگر هیچ مشکل خاصی در زمینه ارائه حمایت‌های توانمندبخشی به این معلولین نخواهیم داشت، افزود: امیدواریم با عملی‌شدن این طرح در استان شاهد افزایش حمایت‌های توامندسازی و همچنین ارتقاء طرح ارائه خدمات توانمندسازی در استان باشیم.

شفایی بیان کرد: طبق کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودکان معلول در کشور قرار است تا آموزش و پرورش استثنایی در سطح کشور به آموزش و پرورش کودکانی با نیازهای ویژه تغییر نام دهد که امید می‌رود با تحقق این امر نگاه ویژه‌ای به این معلولین در سطح کشور شود.

وی با بیان اینکه امروزه باید حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از توانمندی‌ها و استعدادهای معلولین در کشور صورت گیرد، تصریح کرد: همگان وظیفه داریم تا با حمایت و پشتیبانی از استعدادها و توانایی‌های معلولان کشور زمینه را برای رشد و ترقی این عزیزان در جامعه فراهم آوریم که در این زمینه نقش خانواده‌ها بسیار خطیر و ارزنده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل ضمن تشکر و قدردانی از تمامی ارگان‌ها و سازمان‌هایی که در زمینه توامندسازی و ارائه خدمات به معلولان استان این اداره را یاری داده‌اند، افزود: در زمینه رشد و تربیت کودکان معلول در استان تمامی ادارات و سازمان‌های مربوط از جمله استانداری، فرمانداری، تربیت‌بدنی و بهزیستی استان همکاری لازم را در این زمینه داشته‌اند که نیاز است از زحمات و پشتیبانی‌های این ارگان‌ها تقدیر به عمل آید.

ارسال نظرات