فرماندار خلخال:

خلخال در یک قدمی پیشرفت شهری و اقتصادی

هرگونه مقاومت در راستای اجرای قوانین و مقررات در حوزه اقتصادی، تولیدی و عمرانی شهرستان سبب ایجاد اختلال در مسیر توسعه صنعتی و تولیدی شهرستان خلخال می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۳۹۷۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی نظری، فرماندار شهرستان خلخال در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های تولیدی و اقتصادی شهرستان خلخال اظهار داشت: اجرای قوانین و مقررات زیست‌محیطی برای تمامی طرح‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان خلخال الزامی بوده و باید مجریان این طرح‌ها قبل از اقدام به هرگونه اقدام عمرانی مجوزهای لازم در این حوزه را دریافت کنند.

وی رعایت ضوابط و مقررات لازم و نیز دریافت مجوزهای لازم را قبل از اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در شهرستان ضروری دانست و افزود: هرگونه مقاومت در راستای اجرای قوانین و مقررات در حوزه اقتصادی، تولیدی و عمرانی شهرستان سبب ایجاد اختلال در مسیر توسعه صنعتی و تولیدی شهرستان خلخال می‌شود که ضروری است مجریان و متقاضیان طرح‌های اقتصادی و عمرانی از این کار خودداری کنند.

فرماندار شهرستان خلخال با تاکید بر نصب فیلترهای تصفیه بر روی تجهیزات آلاینده هوا در مجتمع‌های صنعتی نظیر کارخانه‌های آسفالت تصریح کرد: در نظر گرفتن نظریه‌های کارشناسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مبنی بر بلامانع بودن اجرای طرح نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نظری از راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره 2 و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان خلخال خبر داد و گفت: آب این مناطق از محل احداث سد گیوی تامین می‌شود تا بتوانیم با آبرسانی به واحدهای تولیدی و اقتصادی در این مناطق گامی در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی شهرستان خلخال برداریم.

وی با اشاره به برخی مشکلات و موانع بر سر راه توسعه صنعتی شهرستان بیان کرد: کوهستانی بودن بخش اعظمی از شهرستان و نیز واقع شدن اراضی مستعد برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی شهرستان در منطقه حفاظت شده مانع بزرگی بر سر راه توسعه شهرستان بوده که سبب محدودیت زمین برای راه‌اندازی واحدهای شهرستان شده است.

فرماندار شهرستان خلخال با تاکید بر تسهیل در قوانین راه‌اندازی واحدهای اقتصادی و تولیدی در شهرستان خلخال اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌ زمین در شهرستان برای اجرای طرح‌های اقتصادی ضروری است تا مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه راه‌اندازی واحدهای اقتصادی و اجرای طرح‌های صنعتی و تولیدی تسهیل ایجاد کنند و از اعمال قوانین سختگیرانه احتناب کنند.

ارسال نظرات