فرماندار مشگین‌شهر:

افزایش نشاط و امید در دانشجویان با کرسی های آزاد اندیشی

تشکیل جلسات مداوم شورای آموزش عالی در راستای رسیدگی به مشکلات این قشر مهم و تاثیرگذار جامعه از اهمیت مهمی برخوردار است.
کد خبر: ۸۶۰۴۰۰۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابراهیم امامی، فرماندار مشگین‌شهر در جلسه هماهنگی برنامه‌های روز دانشجو در فرمانداری مشگین‌شهر اظهار داشت: لزوم گسترش کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مسائل روز جامعه مربوط به دانشجوها در دانشگاه‌های این شهرستان اهمیت دارد و باید این برنامه‌ها با همکاری مسئولان دانشگاه و نیز استقبال دانشجویان در سطح شهرستان افزایش یابد.

امامی از برگزاری دیدار با نخبگان و دانشجویان فرهیخته در سالن فرمانداری مشگین‌شهر خبر داد و افزود: این دیدار به مناسبت روز دانشجو عصر روز دوشنبه 16 آذرماه با حضور مسئولان مشگین‌شهر، اساتید و نخبگان شهرستان و رسانه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بیان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی در موضوعات مختلف اجتماعی سبب افزایش نشاط و امید در دانشجویان و بیان دیدگاه‌های این قشر در مورد مسائل مختلف می‌شود که به دنبال آن بهره‌برداری از نظرات مفید دانشجویان برای مسئولان مربوطه محقق می‌شود.

فرماندار مشگین‌شهر از تحصیل حدود 4 هزار دانشجو در دانشگاه‌های مشگین‌شهر خبر داد و گفت: تشکیل جلسات مداوم شورای آموزش عالی در راستای رسیدگی به مشکلات این قشر مهم و تاثیرگذار جامعه از اهمیت مهمی برخوردار است و باید در این جلسات مشکلات دانشجویان مطرح و از سوی مسئولان مربوطه پیگیری شود.

وی تصریح کرد: نهادهای دانشگاهی و آموزشی در تربیت نیروهای ارزشی و توانمند از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند که باید با برنامه‌های دقیق و منسجم در برگزاری برنامه‌های نشاط آور و پرسش و پاسخ در تحرک و پویایی قشر دانشجو و دانش‌آموز گام بردارند.

ابراهیم امامی رسیدگی به مشکلات دانشجویان و تامین خوابگاه آنان را راهکاری مهم برای جذب دانشجو در دانشگاه‌های این شهرستان خواند و گفت: در این راستا مسئولان دانشگاه‌های شهرستان می‌توانند با ایجاد خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی و نیز مشارکت در تامین هزینه خوابگاه در جذب دانشجو در رشته‌های موجود موثر باشند.

امامی روز دانشجو را فرصتی مهم برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانشجو محور دانست و بیان کرد: استفاده ازظرفیت این قشر پرانرژی در برنامه‌های مختلف اولویت کاری مسئولان دانشگاه باشد تا بتوانیم با ایجاد روحیه نشاط و امید در تربیت دانشجوهای نخبه و کارآمد در سازندگی کشور سهیم باشیم.

ارسال نظرات