نقش دانشگاه در جامعه بايد ملموس باشد

مشاور معاون پژوهشی وزير علوم گفت: نقش دانشگاه بايد در جامعه ملموس باشد.
کد خبر: ۸۶۰۴۶۸۱
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال وبختیاری؛ برات قبادیاندر آيين تجليل از برگزيدگان پژوهش و فناوری و ايده‌های برتر استان چهارمحال و بختياری در دانشگاه شهركرد ، با اشاره به 16 آذر و روز دانشجو، دانشجويان را سرمايه اصلي هر كشور دانست و گفت: دانشجويان به عنوان نسل جوان به گردن مسئولين حق دارند و مسئولين بايد اجازه بيان تفكرات و ايده‌هاي دانشجويان را بدهند.

وی افزود: در دهه‌های قبل دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های آموزش‌محور بودند كه با گذشت زمان و درك ضرورت پژوهش نسل دوم دانشگاه‌ها كه دانشگاه‌های پژوهش‌محور بودند شكل گرفتند و امروز وزارت علوم در پی دانشگاه­های نسل سوم یعنی دانشگاه­های کارآفرین است.

مشاور معاون پژوهشی وزير علوم با اشاره به وجود حدود 5 ميليون دانشجو در كشور گفت: هر سال حدود 20000 فارغ‌التحصيل دكتری و 120000 فارغ‌التحصيل كارشناسی ارشد وارد جامعه می‌شوند با این وجود نبايد تنها خروجی دانشگاه افراد تحصيل كرده باشند بلكه نقش دانشگاه بايد در اقتصاد، صنعت و پیشرفت جامعه ملموس باشد.

قبادیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در كشور ما سهمی از GDP كه صرف تحقيق و توسعه می‌شود زير يك درصد بوده و اين ميزان برای كشور ايران بسيار اندك است و بنابر فرمايش مقام معظم رهبری و برنامه‌های راهبردی كشور اين ميزان بايد به 4 درصد برسد و پيشرفتی بر مبنای دانايی در كشور روی دهد.

وی ضمن تأكيد بر ضرورت ارتقا پژوهش در كشور ابراز اميدواری كرد با تلاش و همت شاهد رشد فناوری در کشور باشيم.

ارسال نظرات