بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان:

سکوت وزارت علوم در برابر تبدیل شدن دانشگاه به باشگاه سیاسی مشمئز کننده است

بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در واکنش به برخی اظهارات رئیس جمهور به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو و همچنین بخشی از حوادث روی داده در این روز در دانشگاهها با صدور بیانیه ای آورده است: سکوت وزارت علوم در برابر تبدیل شدن دانشگاه به باشگاه سیاسی مشمئز کننده است.
کد خبر: ۸۶۰۴۸۰۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، متن بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در واکنش به برخی اظهارات رئیس جمهور به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو و همچنین بخشی از حوادث روی داده در این روز به شرح زیر است:

 

16آذر، روزی است که اهمیت دانشجو و دانشگاه را برای همگان یادآور می شود و بررسی تاریخچه تشکل های دانشجویی نشان میدهد که این قشر تحصیلکرده جامعه به تعبیر شهید بهشتی می تواند موذن جامعه باشد ولی این مهم زمانی تحقق می یابد و دانشگاه مبدا تحولات می شود که جو دانشگاه،  به عنوان یکی از مطالبات ویژه مقام معظم رهبری جوی علمی باشد.

 

رهبر معظم انقلاب با آنکه همیشه دانشجویان را دعوت به حضور در مسائل سیاسی می کنند ولی از طرفی همیشه خواستار غالب بودن جو علمی در دانشگاه و دور بودن از سیاست زدگی دانشجویان بوده اند.

 

اصولا هر تشکل دانشجویی زمانی می تواند به رسالت خود عمل کند که فارغ از جناح بندی های سیاسی، در تمامی مسائل مصلحت نظام و انقلاب را مدنظر قرار دهد. تشکل دانشجویی اگر سیاست زده شود دوام چندانی نخواهد یافت و تبدیل به اپوزیسیون نظام خواهد شد و اگر بخواهیم به نمونه ای از این دست تشکل ها اشاره کنیم قطعا دفتر تحکیم نونه ای از این دست تشکل ها است.

 

در16آذر امسال اتفاقاتی رخ داد که باعث شد چند نکته را با رئیس جمهور محترم در میان بگذاریم:

 

نخست آنکه متاسفانه بر اثر بی مبالاتی وزارتخانه علوم، شاهد سخنرانی افرادی بودیم که هیچ ارتباطی با فضای دانشجویی و دانشگاهی ندارند. افرادی که تا قبل از این هیچ سراغی از مسائل دانشجویی نمی گرفتند در این ایام -که تحت الشعاع فضای انتخاباتی نیز میباشد- با سبد انتخاباتی خود وارد دانشگاه ها شدند و برای خود میتینگ سیاسی درست کردند.

 

بازار حضور افراد فتنه گر، حامی فتنه و برخی دیگر نیز در این روز داغ بود. معلوم نیست  این افراد که زمانی همنوا با آمریکا و اسرائیل علیه آرمان های امام و انقلاب شعار می دادند چه زمانی قرار است دست از سر دانشجویان بر دارند؟؟؟

 

 

فردی که زمانی صحبت از راهپیمایی علیه خدا می کرد با چه رویی در دانشگاه حضور می باید؟؟؟ البته شاید این افراد به سخنرانی برای صندلی های خالی عادت کرده اند.

 

16 آذر، روز سخنرانی افرادی در دانشگاه ها بود که عده ای از دانشجویان به شوق حضورشان با در دست داشتن انواع عکس های هنری از فتنه گران در مراسم حاضر شدند. در این بین دانشجویان ارزشی ساکت ننشستند و در حد وسع و بضاعت به این سیاست زدگی ها واکنش نشان دادند-البته با بعضی از افراط ها در این زمینه مخالفیم- که مع الاسف در مواردی منجر به جراحت این دانشجویان مکتبی شد.

 

در این بین آنچه تعجب راقم سطور را برانگیخته است سکوت مشمئز کننده وزارت علوم در برابر تبدیل شدن دانشگاه به باشگاه سیاسی و دانشجو به پیاده نظام احزاب سیاسی و مجروح شدن دانشجویان ولایتمدار است که گویی اصلا اتفاقی نیفتاده است. شاید انفعال دستگاه دیپلماسی  تان در برابر مهم ترین حوادث بین المللی، به سایر وزارتخانه ها نیز تسری پیدا کرده است!!!

 

دوم آنکه آقای رئیس جمهور! شما خودتان حقوق دان هستید و می دانید که بعضی از کلمات بار معنایی خاصی دارند ولی متاسفانه در سخنرانی های مختلف عباراتی را به کار می گیرید که تعجب همگان را بر می انگیزد که خدا کند دچار سهواللسان شده باشید و هدف خاصی را مدنظر نداشته باشید.

 

آقای رئیس جمهور! می دانید بسیاری از صحبت هایتان در تقابل مستقیم با فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و در بعضی از موارد آن قدر ضعیف عمل کرده اید که واکنش بسیاری از مراجع را برانگیخته و رهبر انقلاب نیز به طور علنی در واکنش به شما نکاتی را مطرح فرموده اند.

 

 آقای رئیس جمهور! در فضای مجازی اظهارات شما در کنار فرمایشات رهبری قرار داده شده است و اگر کسی ندادند گویا مناظره بین دو فرد از دو طیف فکری مختلف است؛ یعنی فاصله بین فرمایشات رهبر انقلاب و سخنان شما این قدر زیاد است. برای آگاهی از اینکه چگونه از سخنرانی های جنابعالی سوء برداشت می شود کافی است سری به رسانه های بیگانه بزنید و ببینید چگونه برایتان سوت و کف میزنند و با جملات شما قند در دلشان آب می شود.

 

 

آقای روحانی! اخیرا بحث انتقاد از امام مسلمین را مطرح کرده اید؛ بحثی که فی نفسه درست است ولی مطرح کردن آن بدون در نظر گرفتن ظرف مکان و زمان و تشریح زوایای خفیه آن باعث ایجاد شائبه می شود که هیاهوی رسانه های بیگانه شاهدی بر این مدعاست.

 

موضع گیری شاذ و در نوع خود جالب تان در مورد «پروژه نفوذ» که در این چند ماه ترجیع بند فرمایشات رهبری شده است و نشان از عدم اهتمام شما و کابینه متبوع تان  به این مهم دارد بازتاب فراوانی داشت. خلاصه آنکه تلاش کنید به جای مقایسه شما با رئیس دولت اصلاحات و بازرگان، شما را با شهید رجایی و دیگر دلسوزان انقلابی نظام مقایسه کنند و همان قدر که روی انتقاد از امام مسلمین پافشاری دارید روی تبعیت و پیروی از امام مسلمین نیز تاکید داشته باشید.

 

ولی آنچه دستمایه نگارش این وجیزه شد افاضات جناب عالی در 16 آذر بود که شاه بیت آن شروع کردن انتقاد ازرئیس جمهور بود. این کار شما را از سر شوخ طبعی و بذله گویی تان می دانیم و اینگونه دست بعضی افراطی ها و دلواپسان (!!!)که مدام به شما خرده می گیرند که چرا خنده و روی خوش شما برای دشمنان قسم خورده این مملکت است، بسته می شود؛ زیرا با این سخن نشان دادید اگر پایش بیفتد آن خنده های ملیح و زیبایی که  به  جک استراو و فابیوس نشان دادید به خودی ها هم نشان می دهید ولی دکتر روحانی از آن جایی که آزموده را آزمودن خطاست و آدم از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود احتمالا این دعوت شما با استقبال مواجه نشود؛ زیرا آخرین باری که به دعوت شما عده ای از حضرتعالی و دولت انتقاد کردند آنها را با القاب و صفاتی محبت آمیز نظیر «بی شناسنامه و تازه به دوران رسیده، افراطی و دیگر القاب مورد لطف خود قرار دادید و نشریاتی که خبر از روحیه انتقاد پذیری شما نداشتند را با داس یارانه دولتی و پول بیت المال و تذکر و توقیف و  خلاصه انواع شیوه های مسالمت آمیز آگاه ساختید که زبان سرخ سر سبز میدهد بر باد.

 

و من الله التوفیق

سنگر بررسی و تحلیل

بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان

ارسال نظرات