رسالت بسیج رسانه باید در انبوه و ازدحام هجوم تبلیغی و رسانه ای دشمن، تبیین شود

مدرس دوره مقدماتی آموزش خبرنگاری گفت: موضوع مهم " رسالت بسیج رسانه" باید در انبوه و ازدحام هجوم تبلیغی و رسانه ای دشمن، تبیین شود و نویسنده بسیجی موظف به حفظ کرامت انسانی، ارزش های الهی، ولایتمداری، بصیرت و ژرف اندیشی، روشن بینی و روشن گری، و بالا بردن همیشگی سطح علمی و دانایی های روزمره بر اساس تازه های علمی و آموزه های مدرن در دنیای دانش و دانش پژوهی است.
کد خبر: ۸۶۰۵۱۸۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

حشمت ا... سلطانی در گفتگو با روابط عمومی سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه؛ اظهارداشت :نوشتن دو مرحله دارد: نوشتن ذهنی که مشحون از واگویه های بی ساختار، بی نظم و سر در گم است و هنگامی که این واگویه ها؛ به سنجه ی دانش، بینش، برازش و ساختار درآید، آنگاه مرحله دوم آغاز می شود؛ یعنی انسان می تواند قلم را با ذهن، ذهن را با فکر و فکر را با متن انطباق عقلانی دهد.

 

وی در ادامه گفت: روشن بینی با جزمیت ، منافات دارد. نویسنده باید پدیده ها را بشناسد، نه آن که همچون دیگر مردم عامی و عادی ، تنها آنها را ببیند.

 

وی افزود: پل ارتباطی بین دیده و دل، یک مفهوم زایشی است و آن – این که " دیده ی سر" تنها راه این ارتباط است. دیده سر می بیند، دل مجسم می کند و به دنبال آن می رود و در قید یک مفهوم انتزاعی و برخاسته از خویشتن، قرار می گیرد و جالب تر آن که برای وارهی از قید خود ساخته، می خواهد عضوی از بدن را با خنجری بزند تا دیگر نبیند و اسیر نشود! این چه دیده ای و چه خواستنی است  که با کور شدن، دیگرقادر به " دیدن " نیست؟! پس دیدن ظاهری – نوشتن سطحی را در پی دارد و اگر انسان ژرف اندیش، دیدن باطن داشته، بصیر باشد، نیاز به دیدن چشم سر ندارد و اصولا" به چنین دیدگاه و نگرشی، اعتماد نمی کند.

 

سلطانی بیان داشت: نوشتن؛ بسیار مهم، ارزشمند، عامل تحول و تطور، مؤثر و جامعه ساز است، اما دربردارنده ی شروطی است: شناخت و تسلط بر ابزارهای فهم دقایق و زوایای پدیده ها، رویدادها و کنش ها و کنش گران اجتماعی – گسترش حوزه ی واژه شناسی و آوا نگاری – ارتقاء سطح قدرت تجزیه و تحلیل مفاهیم، واژگان و اصطلاحات ساختاری – سبک شناسی، زبان شناسی، شناخت فرهنگ ها و باورها- شناخت گرایش ها و رویکردهای سیاسی و فرهنگی، اجتماعی و سایر پارامترهایی از این دست است. چون مباحث تحریری با رسانه، بسیج رسانه و فرهنگ رسانه آمیخته است.

 

این نویسنده کرمانشاهی تصریح کرد:  موضوع مهم " رسالت بسیج رسانه" باید در انبوه و ازدحام هجوم تبلیغی و رسانه ای دشمن، تبیین شود. نویسنده بسیجی موظف به حفظ کرامت انسانی، ارزش های الهی، ولایتمداری، بصیرت و ژرف اندیشی، روشن بینی و روشن گری، و بالا بردن همیشگی سطح علمی و دانایی های روزمره بر اساس تازه های علمی و آموزه های مدرن در دنیای دانش و دانش پژوهی است.

 

وی دردر رابطه با دانش رسانه ابراز داشت: دانش رسانه؛ پیچیده و مبتنی بر ریزه کاری، ترفند سازی، القاء و اقناع، شگرد و پیچش، تکنیک و تاکتیک است. هر انسان در دنیای رسانه، صرف نظر از هر بینش و گرایش ظاهری، یک زیست جهان و یک زیست محیط یا زیست بوم مختص به خود دارد. باید با مطالعه، تجزیه، آزمون، و دست یازی به نمایه ها،  و نشانه ها این مفاهیم را پی گرفت و به درون افراد راه یافت. این کار یا روش، صد البته که با دخالت در حریم خصوصی و تفتیش عقاید، تفاوت ماهوی دارد.

 

وی در پایان گفت: کاربرد چنین روشی، نفوذ در لایه ها و خاست گاه ها برای فهم و درک منش، روش، اندیشه، تمنا، نیاز، دیدگاه و مسیر ره پویی مخاطب در تخصص و فن گران سنگ رسانه ای است.
انتهای پیام

ارسال نظرات