خبرهای داغ:
آیت الله حائری شیرازی افزود:

باید در مراسم اهل بیت سعی کنیم با امام حسین(ع) رفیق و همراه شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت ارتباط با اهل بیت(ع) گفت: اگر در دنیا در مراسمات اهل بیت(ع) و هیئت‌ها توانستیم با امام حسین(ع) رفیق و همراه شویم امام حسین(ع) در آن دنیا همراه ما خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۰۵۵۵۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان، آیت الله محی الدین حائری شیرازی شامگاه جمعه در جمع مردم و جوانان اهواز در هیئت روضه الزهرا(س) اهواز با اشاره به خصائص و درس‌های مکتب پیامبر اعظم(ص) اظهار داشت: خاصیت دنیا این است که عشق و علاقه به آن انسان را کوچک می‌کند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های دنیا این است که اگر عاشق آن شوی دیگر نمی‌توانی عاشق اهل بیت عصمت و طهارت شوی چرا که عشق به دنیا انسانرا کوچک می‌کند.

استاد عالی اخلاق حوزه علمیه قم گفت: انسان اگر ارزش و اهمیت خود را شناخت دیگر به سمت و سوی عشق و علاقه به دنیا کشیده نخواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ابدی بودن دنیا تاکید کرد: باید این نکته را بدانیم که دنیا ابدی نیست ولی ما ابدی هستیم و در جهان آخرت دنیا و مسائل دنیوی به همراه ما نخواهند بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت ارتباط با اهل بیت(ع) گفت: اگر در دنیا در مراسمات اهل بیت(ع) و هیئت‌ها توانستیم با امام حسین(ع) رفیق و همراه شویم امام حسین(ع) در آن دنیا همراه ما خواهد بود.

وی با اشاره به زحمات و رنج‌های مردم در دوران مبارزه برای انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران چون برای مبارزه و برای حفظ دین خود مبارزه کردند و شکنجه شدند و هزینه‌های انقلاب را پرداختند قدر امام خمینی(ره) را به عنوان نائب امام زمان می‌دانستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: انسان تا دوری یک چیز را احساس نکند و بهای آن را نپردازد اهمیت آن را درک نمی‌کند و به همین دلیل بود که مردم در عصر ائمه در کنار امامان بودند ولی جایگاه و عظمت آنان را نمی‌فهمیدند.

آیت الله حائری شیرازی گفت: دست یافتن به عشق و محبت اهل بیت(س) و به ویژه امام حسین(ع) هزینه دارد و انسان باید از جان و آبروی خود در این راه مایه بگذارد.

وی با اشاره به تصریح قرآن کریم فزود: براساس آیه قرآن کریم اگر می‌خواهیم عاشق خدا شویم باید از آنچه که دوست داریم دل ببریم و باید از آن بگذریم تا به معشوق برسیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها