گزارشی از بروز آنفولانزا در کشور؛

تبریز و کرمانشاه حتی با رشد شبه‌ آنفولانزا هم روبرو نیستند/ هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس H1N1 در تبریز و کرمانشاه نداشتیم

به گفته مسئولان بهداشتی کشور در استان آذربایجان شرقی و کرمانشاه نگرانی از بابت ابتلا به ویروس H1N1 وجود ندارد و ابتلا به شبه آنفولانزا هم در حد بسیار پایینی است یعنی حتی با رشد شبه آنفولانزا هم روبرو نیستیم.
کد خبر: ۸۶۰۵۶۵۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، روز گذشته علی‌اکبر سیاری، با اشاره به فوت ۳۳ نفر بر اثر آنفولانزا در دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان در روزهای گذشته اظهار داشت: سال گذشته بیشترین ابتلا به آنفلوآنزا را در شهر تبریز داشتیم ولی امسال کانون این ویروس در کرمان بوده است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان درباره شیوع این ویروس در کرمان و آیا علت این اپیدمی بازگشت زوار از عراق است یا خیر، عنوان کرد: نخستین ابتلا به این ویروس را قبل از سفر اربعین در سیرجان داشتیم و ارتباطی با زوار اربعین ندارد.

وی افزود: شیوع آنفولانزا استان‌های آذربایجان شرقی و کرمانشاه را بیش از دیگر مناطق تهدید می‌کند اما ساکنان کردستان، خوزستان، اصفهان، خراسان شمالی و تهران نیز در معرض شیوع این بیماری هستند.

خبرنگار سینا با توجه به خطر شیوع این بیماری در کرمانشاه و تبریز با معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه و تبریز ارتباطی برقرار کرد تا از آمار مبتلایان به آنفولانزا اطلاعاتی دقیق کسب کند.

دکتر ابراهیم شکیبا، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پاسخ به شدت شیوع بیماری آنفولانزا در استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه تا کنون در مورد ابتلا به این بیماری با مشکل خاصی در استان روبرو نشده‌ایم و مواردی که وجود دارد از نوع آنفولانزای فصلی است که خاص این فصل بوده و بعد از سپری شدن دوره درمان بهبودی کامل حاصل شده است، بعضی از اخبار و گفته‌ها مردم را وحشت‌زده کرده که باید با دادن اطلاعات و آموزش‌های صحیح بهداشتی به مردم آرامش و آگاهی دهیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه این بیماری فصلی است امکان این شیوع وجود خواهد داشت به همین دلیل ما با هوشیاری کامل از آمادگی لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری برخوردار هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: باید دقت داشته باشیم که گروه‌های در معرض خطر این بیماری افراد بالای ۶۵ سال و زیر شش سال هستند، همچنین افرادی که مبتلا به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی هستند در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، با این وجود تا این لحظه آماری مبنی بر فوت بر اثر ابتلا به آنفولانزا در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

در ادامه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج جامعه پزشکی درباره آمار مبتلایان و فوتی‌های استان آذربایجان شرقی بر اثر ابتلا به آنفولانزا گفت: در استان آذربایجان شرقی موردی از بابت ابتلا به این ویروس وجود ندارد و ابتلا به شبه آنفولانزا هم در حد بسیار پایینی است، یعنی حتی با رشد شبه آنفولانزا هم روبرو نیستیم که به عنوان یک علامت خطر در زمینه مواجهه با این اپیدمی در روزهای آینده در نظر بگیریم.

دکتر جعفر صادق تبریزی گفت: اما با آنفلوآنزای فصلی روبرو هستیم که سال‌های قبل هم وجود داشته است که تا این لحظه در استان خطر جانی از بابت ابتلا به این ویروس وجود نداشته است.
ارسال نظرات