همزمان با فرا رسیدن دهه آخر ماه صفر:

برگزاری مراسم عزاداری در مسجد خاتم الانبیاء(ص) ابهر

مراسم عزاداری رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به همت هیات رزمندگان اسلام شهرستان ابهر و هیات امناء مسجد خاتم الانبیا ء(ص) با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر، فرمانده سپاه ناحیه ابهر و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر در مسجد خاتم الانبیا ء(ص) برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۵۷۵۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه ابهر دراین مراسم ضمن تسلیت رحلت شهادت گونه پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و با اشاره به کتاب علل الشرایع مرحوم صدوق گفت: خداوند رحمت کند کسی را که سنت ها را ترویج و بدعت ها را بشکند .

حجه الاسلام محمدی درادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که میفرمایند: هر کس رفتن ماه آذار و آمدن ماه ربیع را به من مژده بدهد افزود: در روایات اسلامی ما نام ماه صفر نیامده است بلکه به جای ماه صفر با نام آذار آمده است و منظور پیغمبر از این روایت که در جمع اصحاب خودش مطرح فرمودند تبیین شخصیت ابوذر بوده است .

وی با اشاره به برخی ازاعتقادات و باورها ی نادرست که ازطرف برخی در جامعه بدعت گذاری می شود تصریح کرد: بعضی از افراد در آخرین روز ماه صفر با روشن کردن شمع در مسجد یا با اعلام اینکه هرکس تمام شدن ماه صفر و آمدن ماه ربیع را مژده دهد وارد بهشت میشود را انجام میدهند، در واقع چنین اشخاصی در دین و اذهان عمومی بدعت ایجاد میکنند.

حجه الاسلام رحیمی در پایان سخنان خود با اشاره به شخصیت امام حسن مجتبی (ع) افزود: یکی از القاب امام حسن مجتبی (ع) کریم است، چرا که شخص کریم یعنی خودش چیزی نمیخورد اما به دیگران میبخشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار