حرفه خبرنگاری از مشاغل سخت و زبان آور است؛

عیسی زاده : علی رغم تصویب مجلس بیمه تکمیلی خبرنگاران هنوز اعمال نشده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم تصویب مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت به اجرای بیمه تکمیلی خبرنگاران ، اما تاکنون اعمال نشده است.
کد خبر: ۸۶۰۵۸۳۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی عیسی زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ضرورت اعمال بیمه تکمیلی برای خبرنگاران و هنرمندان اظهار کرد : با توجه به اینکه حرفه خبرنگاری از مشاغل سخت و زبان آور است ، مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت ، قانون اعمال مزایای بازنشستگی و بیمه تکمیلی را تصویب کردند که تاکنون خبرنگاران از تسهیلات این قانون بهره مند نشده اند.

وی افزود: قرار بر این بود که  تمامی خبرنگاران چه در ارگان های دولتی و  چه در خبرگزاری های مستقل ، بدلیل  شغل پر استرس و خطر آفرین ، بیمه تکمیلی شوند تا دیگر در حین انجام کار ، دغدغه و درگیری ذهنی بابت مشکلات درمانی و هزینه های آن نداشته باشند. 

عیسی زاده ادامه داد:با توجه به اینکه قانون بازنشستگی خبرنگاران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما وزارت ارشاد تاکنون در خصوص اعمال آن ، اقدامی نکرده است. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : بی توجهی وزارت ارشاد در اجرای این قانون ، موجب شد تا در هفته گذشته طی نامه ای به این وزارت ، علت اعمال آن را پیگیر شویم و امیدواریم که با اجرای آن ، تمامی خبرنگاران بیمه تکمیلی شده تا دیگر مشکلی در زمینه بازنشستگی‌شان وجود نداشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار