استاندار لرستان:

وابستگی مجریان انتخاباتی به جناح های سیاسی موجب شبهه آفرینی می شود

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات نباید به هیچ جناح سیاسی وابستگی داشته باشند گفت: وابستگی مجریان انتخاباتی به جناح های سیاسی موجب شبهه آفرینی می شود.
کد خبر: ۸۶۰۶۰۸۳
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان لرستان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: وابستگی مجریان انتخاباتی به جناح های سیاسی موجب شبهه آفرینی می شود در هر حال رای که مردم می دهند امانت است و باید این امانت که به تعبیر رهبر معظم انقلاب حق الناس است به درستی به مقصد برسد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم از رای مردم به درستی صیانت کنیم باید قانون را مبنا قرار دهیم و اگر چنین شود قطعا تمام موانع رفع شوند در غیر این صورت با مشکلاتی مواجه می شویم.

استاندار لرستان گفت: اگر در فرآیند انتخابات قانون را رعایت کنیم به بخش عمومی نسبت به سلامت انتخابات اطمینان کامل داده ایم.

بازوند ادامه داد: دستگاههای اجرایی موظف هستند که کمک های لازم را در راستای برگزاری انتخابات فراهم کنند و البته این قانون نیز است و باید تا پایان انتخابات امکانات و کارکنان خود را در اختیار وزارت کشور و شورای نگهبان قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ضرورتی ندارد که دستگاههای دولتی وارد حمایت از یک فرد و یا جریان سیاسی در انتخابات شوند ادامه داد: 34 هزار نفر در استان وظیفه برگزاری انتخابات را بر عهده دارند بنابراین هیچ ضرورتی ندارد که دستگاههای دولتی در این رویداد دخالتی داشته باشند و باید بی طرفی خود را لحاظ کنند.

استاندار لرستان خطاب به دستگاههای خدمات رسان نیز گفت: این دستگاهها باید آمادگی داشته باشند که در روز انتخابات اتفاقی در زمینه قطعی آب، برق، گاز و اینترنت رخ ندهد و با این حال اگر در روز برگزاری انتخابات اتفاقی بیفتد هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست.

بازوند اظهار کرد: معاون سیاسی و امنیتی استان باید به همه بخشداران و فرماندارا اعلام کنند در جلساتی که شائبه انتخاباتی دارند هیچ ضرورتی ندارد که شرکت کنند و نباید هم شرکت کنند.

وی افزود: شرایطی را باید به وجود بیاوریم که هر کس می تواند کاندیدا شود و می تواند به کشور کمک کند وارد عرصه شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه با کسانی که مرتکب تخلف انتخاباتی می شوند چه کاندیدا و چه مجریان انتخابات باید برخورد جدی صورت بگیرد گفت: مبنای برگزاری انتخابات قانون است.

ارسال نظرات