دبیر مجمع عالی بسیج استان یزد مطرح کرد؛

شناسایی چندین هزار نخبه، مهمترین دستاورد مراکز راهبردی بسیج

غلامحسین دشتی از حضور نخبگان بسیجی یزد در همایش سراسری «مجمع عالی بسیج» کشور خبرداد و گفت: ، رشد و ارتقای فرهنگ عمومی و پیشبرد اهداف نظام در عرصه های ملی و منطقه ای از کارکرد های مجمع عالی بسیج است.
کد خبر: ۸۶۰۶۴۵۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

دبیر مجمع عالی بسیج استان یزد در گفتگو با خبرگزاری بسیج از برپایی همایش سراسری «مجمع عالی بسیج» در اواخر آذر ماه خبر داد.

غلامحسین دشتی گفت: دومین همایش سراسری «مجمع عالی بسیج» با حضور 2هزار نفر از سرآمدان و نخبگان کشور در عرصه های فرهنگی، علمی، اقتصادی، اجتماعی، هنری و ورزشی که همگی از علمای صاحب نام، اساتید برجسته و مسئولان عالی رتبه نظام در سطوح ملی و استانی می باشند طی دو روز در اواخر آذرماه در مشهد مقدس برگزار می گردد.

دشتی در خصوص اهداف و اقدامات این مجمع گفت: اعضای مجمع از قبیل ائمه محترم جمعه کشور، فرمانداران، اساتید دانشگاه ها و متخصصین رشته های مختلف و مرتبط با مسائل استان و کشور طی 4 سال گذشته مهمترین مسائل جهانی، منطقه ای و ملی و خصوصا استانی را در جلسات و کارگروه های هشت گانه ی استان ها و شورای قشری مورد بحث و پژوهش قرار داده اند.

وی افزود: اعضا با بهره گیری از تجارب اجرایی در نظام اداری و اجرایی کشور و نیز پژوهش های دانشگاهی، برنامه ها و پیشنهادات و همچنین مواضع نخبگان بسیج را در موضوعات مختلف بویژه مسائل ضروری و مورد نیاز فرهنگی، علمی، اقتصادی، اجتماعی، سلامت، امنیتی و سیاسی در قالب طرح به مسئولین اجرایی ارائه می کنند.

دبیر مجمع عالی بسیج استان یزد، رشد و ارتقای فرهنگ عمومی و نیز پیشبرد اهداف نظام در عرصه های ملی و منطقه ای را از کارکرد های این مجمع عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون ماحصل مجموعه این دستاوردها در سالهای اخیر پس از بازخوانی و نظرخواهی مجدد از استان ها، در قالب 16 سند در این همایش سراسری مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت و در مرحله ی اول به عنوان مواضع رسمی بسیج در کشور و همچنین به عنوان برنامه ی آینده ی بسیج مد نظر خواهد بود.

رئیس مرکز راهبردی و سیاست‌گذاری سپاه الغدیر استان یزد اضافه کرد: نکته مهم آن است که در آینده جایگاه راهبردی و دستاوردهای آنها به عنوان نظام برنامه ریزی بسیج و مواضع بسیج تلقی خواهد شد.

غلامحسین دشتی شناسایی چندین هزار نفر از نخبگان و صاحب نظران در سطح کشور را مهمترین دستاورد مراکز راهبردی بسیج در سطح ملی عنوان کرد و گفت: وحدت و همسویی در شناخت و بررسی مسائل مختلف سیاسی-اجتماعی و فرهنگی و همچنین توجه به دغدغه های مهم کشور و جهان اسلام از دیگر دستاوردهای مراکز راهبردی بسیج است.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر فرمانده معظم کل قوا که مراکز راهبردی و جمع نخبگان بسیجی را از جمله دستاوردهای راهبردی سپاه در سالهای اخیر عنوان کرده اند افزود: بهره برداری از این ظرفیت بزرگ و کم نظیر در سطح کشور که شامل متخصصین دلسوز و وفادار به نظام اسلامی هستند بسیار اهمیت دارد و ایجاد نهادهای رسمی در چارچوب مقررات رسمی کشور نظیر شرکت های دانش بنیان، موسسات علمی فرهنگی و مراکز تدوین راهبرد به منظور نهادینه سازی و تضمین تداوم فعالیت این مجموعه ی عظیم از دغدغه های مهم مسئولین مراکز راهبردی می باشد.

ارسال نظرات