مشاور عالی سازمان نظام روان‌شناسی مطرح کرد؛

حادثه منا نباید موجب دل‌زدگی و بدبینی به حج شود

مشاور عالی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با اعلام آمادگی روان‌شناسان برای حضور در ستاد خدماتِ مشاوره به آسیب دیدگان منا، گفت: حج یک سفر معنوی و آمیخته با فرهنگ و اعتقادات ماست و این حادثه نباید مردم را به این واجب الهی بدبین کند.
کد خبر: ۸۶۰۶۵۷۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد حاتمی، با اشاره به بار روانیِ فاجعهٔ منا بر جامعه اظهار داشت: سازمان نظام روا‌ن‌شناسی و مشاوره جزء اولین سازمان‌هایی است که با تشکیل ستاد و با مشارکت نهادهای تخصصی به آسیب دیدگان این فاجعه و خانواده‌های آن‌ها به طور رایگان آمادهٔ مشاوره دادن است.

وی افزود: طی مکاتباتی که با وزرات کشور داشتیم، بر آن شدیم تا در استان‌هایی که آسیب بیشتری از این فاجعه دیده‌اند مشاور اعزام کنیم.

مشاور عالی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، اظهار داشت: صرفاً هدف روان‌شناسان اعزامی ما به استان‌ها، مشاوره به حادثه دیدگان و خانواده‌هایشان نیست بلکه اگر خانواده‌ای نیاز به بستری شدن داشته باشد ما می‌توانیم این امکان را به منظور بهبودی کامل ایجاد کنیم.

حاتمی با بیان این‌که روان‌شناسان بسیاری برای حضور در این ستاد اعلام حضور کرده‌اند، افزود: وجود یک نهاد درمانی دولتی در چنین حادثه‌ای باعث افزایش روحیه و اعتماد به نفس آسیب‌دیدگان می‌شود.

مشاور عالی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با اشاره به نقش رسانه‌ها در رفع ترس و دل‌زدگیِ شایع شده میان کسانی که قصد سفر به حج دارند، افزود: حج یک سفر معنوی و آمیخته با فرهنگ و اعتقادات ماست و این حادثه نباید مردم را به این واجب الهی بدبین کند.

حاتمی گفت: ستاد خدماتِ مشاوره به آسیب دیدگان منا متشکل از نماینده‌های هلال احمر، سازمان بهزیستی و نمایندهٔ ارگان‌ها و ستاد‌های هم‌گام با وزارت کشور است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار