در تاریخ ۲۴ و ۲۵ آذرماه؛

ششمین همایش سراسری بهداشت و درمان نیروهای مسلح برگزار می‌شود

ششمین همایش سراسری بهداشت و درمان نیروهای مسلح با عنوان «مراکز درمانی نیروهای مسلح در مسیر ارتقاء» در تاریخ ۲۴ و ۲۵ آذرماه ۹۴ برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۰۶۵۸۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، ششمین همایش سراسری بهداشت و درمان نیروهای مسلح با عنوان «مراکز درمانی نیروهای مسلح در مسیر ارتقاء» در تاریخ ۲۴ و ۲۵ آذرماه ۹۴ در معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه - مجتمع فتح‌المبین، سالن اجتماعات الغدیر- برگزار خواهد شد.

دکتر احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی سپاه و دبیر علمی این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج جامعه پزشکی هدف از برگزاری آن را در پنج محور کلی خلاصه کرد و اظهار داشت: پنج محور کلی برای این همایش در نظر گرفته شده که عبارتند از: آمادگی بهداری رزمی، بهداشت و طرح امام رضا (ع)، چالش‌های حوزه درمان و اداره و مدیریت مراکز درمانی، اقتصاد سلامت، فرهنگ و معنویت در مراکز درمانی.

وی اظهارکرد: مدیریت بخش چالش‌های حوزه درمان، بهداشت و طرح امام رضا (ع)، آمادگی بهداری رزمی و جنگ نوین و بهداری رزمی و جنگ نوین و نیز اقتصاد سلامت و فرهنگ و معنویت در مراکز درمانی و مدیریت مراکز درمانی در این همایش به ترتیب بر عهده ارتش، ناجا، سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح است.

سردار عبداللهی، یکی از نتایج برگزاری پنج دوره قبلی این همایش را آمادگی بیمارستان‌های نظامی در برابر حوادث غیرمترقبه و بحران‌ها دانست و گفت: به عنوان مثال هم اکنون همه بیمارستان‌های سپاه با دراختیار داشتن یک یا دو سازه بیمارستان سیار صحرایی، آمادگی فعالیت در کوتاه ترین زمان ممکن در مواقع لزوم را دارند و در قالب یک دستورالعمل، به تمام ۱۷بیمارستان سپاه نحوه فعالیت در شرایط بحرانی ابلاغ شده است و در کنار آن همه ساله تمرین‌هایی هم به منظور کسب و ارتقاء آمادگی برای مقابله با شرایط غیرعادی برگزار می شود.

این مقام مسئول با بیان اعلام فراخوان جهت ارسال مقاله، افزود: تا ۲۵ آبان‌ماه، مهلت ارسال مقالات وجود دارد که همراه با امتیاز بازآموزی است.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این همایش، نمایشگاهی از توانمندی‌های نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان برپا می‌شود.

لازم به ذکر است؛ نشانی سایت دبیرخانه همایش www. Sephealthsystem. ir است.
ارسال نظرات