امام جمعه نمین:

هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست

باید اهل علم در محیط دانشگاه به تولید علم با نگاه مبتکرانه و سازنده بپردازند تا با بسط و گسترش روش‌های علمی در جامعه شاهد توسعه و پیشرفت هر چه بیستر در زمینه‌های مختلف باشیم.
کد خبر: ۸۶۰۷۰۳۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده، امام جمعه نمین در همایش هفته پژوهش مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نمین اظهار داشت:‌ برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست و باید اهتمام جدی در این حوزه انجام شود.

وی علم و پیشرفت علمی و فراگیری را نیاز نخست کشور دانست و گفت: باید اهل علم در محیط دانشگاه به تولید علم با نگاه مبتکرانه و سازنده بپردازند تا با بسط و گسترش روش‌های علمی در جامعه شاهد توسعه و پیشرفت هر چه بیستر در زمینه‌های مختلف باشیم.

یوسف‌زاده تصریح کرد: مهمترین عامل در کسب خودکفایی و بازسازی، توسعه مراکز علمی و تحقیقاتی، تمرکز و هدایت امکانات و تشویق کامل و همه جانبه مخترعان و مکتشفان و نیروهای متعهد و متخصص بوده چرا‌که هر چه میزان توجه و اهمیت به این مقوله‌ها افزایش یابد می توانیم نتایج مثبت و سازنده آن را در جامعه شاهد باشیم.

امام جمعه نمین افزود: اگر بخواهید موفق و سربلند باشید باید از سرمایه‌های عمر و استعداد جوانی استفاده و از این استعدادها و سرمایه‌های در مسیر توسعه علمی به‌کارگیری شود تا از این طریق هم فرد به تعالی واقعی دست یابد و هم موجبات توسعه و تعالی جامعه را فراهم کند.

وی بیان کرد: باید فعالان در حوزه تحقیق و پژوهش و به ویژه در آموزش و پرورش با اراده و عزم راسخ خود به طرف علم و عمل و کسب دانش و بینش حرکت کنند چرا که زندگی زیر چتر علم و آگاهی آن قدر شیرین و انس با کتاب و قلم و اندوخته‌ها به قدی پایدار است که همه تلخی‌ها و ناکامی های دیگر را از بین می‌برد.

ارسال نظرات