با برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی و نظارت ؛

نظارت 22 دستگاه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آغاز شد

نخستین نشست شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت بر اساس ابلاغ ریاست محترم جمهور و با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاههای عضو در محل دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت واقع در خیابان ایرانشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۷۱۷۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت در این نشست گفت : فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ عاشورا و فرهنگ امام حسین (ع) است و این شورا وظیفه دارد راهکارهای مناسب در جهت استمرار فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه برای نسل جوان ایجاد نماید .

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در فرهنگ ایثار افزود : مهمترین سند راهبردی در این حوزه سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری است و بر مسوولین است که این سیاستها را نصب العین خود قراردهند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی گفت : ما امروز بیشتر از دیروز به فرهنگ ایثار وشهادت نیاز داریم، آسایش امروز ما مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است ، این فرهنگ بزرگترین پشتوانه برای کشور و رمز ماندگاری جمهوری اسلامی است و توسعه اقتصادی و فرهنگی و امنیت ملی ما منوط به فرهنگ ایثار و شهادت است .

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران افزود : مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) فرمودند: : « مسئولان باید از پشت میز بیرون بیایند و به دیدار خانواده شهدا بروند و با کار تبلیغاتی ، جامعه متوجه شود که این فرهنگ باید بماند » لذا این وظیفه ماست که بنا بر خواسته مقام معظم رهبری در ترویج این فرهنگ بکوشیم .

وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای عالی با حضور رئیس جمهور افزود: سیاستگزاری ، ساماندهی ، هماهنگی و برنامه ریزی کلان دستگاههای دولتی و غیر دولتی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت برعهده این شورای عالی می باشد.

در این جلسه که با حضور معاونین و نمایندگان تام الاختیار 22 دستگاه عضو برگزار شد علاوه بر تصویب آئین نامه داخلی ،هشت مصوبه دیگر تصویب گردید . در این مصوبات مقرر شد دستگاههای عضو علاوه بر ارائه شرح وظایف مصوب هر دستگاه جهت تدوین پیش نویس سند راهبردی فرهنگ ایثار و شهادت،گزارش عملکرد خود را در این حوزه تا بهمن سال جاری به دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ارائه نمایند .

همچنین مقرر شد اولین شورای استانی فرهنگ ایثار و شهادت تا پایان دی ماه در تهران برگزارشود .

اعضای این جلسه دستگاههای اجرایی را موظف کردند در جهت اجرایی شدن سیاستهای کلی مقام معظم رهبری ، زمینه تشکیل و راه اندازی شورای فرهنگ ایثار و شهادت در سازمانها و دستگاهها را فراهم نمایند.


ارسال نظرات