فرماندار پارس‌آباد:

تامین محیط مناسب برای تحصیل، نیازمند تلاش همگانی است

شورای آموزش و پرورش به عنوان کارگروه راهبردی و خط مشی‌گذار شهرستان نقش بسیار مهمی در تربیت و پرورش و شکوفایی استعدادهای جامعه دارد.
کد خبر: ۸۶۰۷۲۶۴
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهدی احمدی، فرماندار شهرستان پارس‌آباد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: سال گذشته برنامه‌های اجرایی شورای آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد مقام نخست استانی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه پایه و اساس توسعه آینده هر جامعه‌ای، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی همراه با پیشبرد اهداف عمرانی است، افزود: شورای آموزش و پرورش به عنوان کارگروه راهبردی و خط مشی‌گذار شهرستان نقش بسیار مهمی در تربیت و پرورش و شکوفایی استعدادهای جامعه دارد و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و با آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات حوزه آموزش و با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های با اولویت سنجی مباحث تاثیرگذار اقدام کند.

احمدی دانش آموزان و جوانان شهرستان پارس‌آباد را جزو با استعدادترین افراد کشور و استان برشمرد و با اشاره به مقام‌های ورزش و علمی و فرهنگی به دست آمده در عرصه‌های ملی و استانی نقش آموزش و پرورش را در موفقیت و بهبود روز افزون جوانان و دانش‌آموزان بسیار مهم دانست و گفت: شهرستان پارس‌آباد دارای 27 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف است که در 4 شهر و 239 روستا و بیش از 300 مدرسه مشغول تحصیل هستند و برای تامین محیط مناسب برای تحصیل این افراد و فرزندان نیازمند مشارکت و تلاش همگانی است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با اشاره به بازدیدهای انجام شده در طرح دهگردی از روستاهای شهرستان در بخش‌های مختلف وضعیت ساختمانی بعضی از مدارس روستایی و تجهیزات موجود در آنها را مناسب نداست و خواستار رفع مشکلات وجود در آنها شد.

وی با اشاره به دریافت کمک‌های اولیا و مربیان تصریح کرد: این کمک‌ها حرکت داوطلبانه و خودآگاهانه اولیا و مربیان و خیران است که با واقف بودن بر اهمیت امر آموزش فرزندان و بهبود شرایط شکوفایی هر چه بیشتر استعداد فرزندان خود اقدام به مشارکت و کمک‌های فکری و مالی و معنوی از مدارس می‌کنند.

احمدی با تشریح اهمیت رعایت بهداشت و آموزش‌های بهداشتی در مدارس خواستار همکاری شبکه بهداشت و درمان و اولیا و مربیان و مدیران برای افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد مسائل بهداشتی در مواقع سرماخودگی و آموزش مسائل بهداشت دهان و دندان شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد نقش خیرین مدرسه‌ساز را در تجهیز و نوسازی و مدارس و ساخت مدارس جدید بسیار مهم دانست و خواستار حرکت در راستای رفع نواقص موجود در مدارس شهرستان توسط این انجمن خیرین شد.


ارسال نظرات