حجه الاسلام شاکری در دومین مرحله تربیت و تعالی ناحیه ای:

کلید حل مشکلات توسل و معرفت به اهل بیت عصمت و طهارت است

به همت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ناحیه روح الله دومین مرحله از دورة تربیت و تعالی ویژة شورای حوزه، فرماندهان و نظارت و تأیید صلاحیت پایگاهها برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۷۴۳۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

  به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: در ابتدای این کلاس حجه الاسلام شاکری مطالبی در خصوص نقش مؤثر توسل به اهل بیت (علیهم السلام) در حل مشکلات مادی و معنوی عنوان کرد و گفت: اولین خواسته حضرت فاطمة زهرا (سلام الله علیها) در روز قیامت از خداوند این است که خدایا شیعیان من را دریاب و به آنها توجه داشته باش، شیعیان ذریة و دوستان من و کسانی که ذریة من را دوست دارند را دریاب.

وی بیان کرد: افتخار ما این است که اگر شیعه نیستیم حداقل دوستدار اهل بیت هستیم تنها امید ما معرفت به اهل بیت عصمت و طهارت است. آیت الله وافی نقل می کرد: هر وقت مشکلات مملکت زیاد می شد مقام معظم رهبری به مسجد جمکران می رفتند و دست به دعا بر می داشتند و اشک می ریختند، در شرایط سخت زندگی توسل به حضرت ولیعصر(عج) خیلی کارساز است.

در ادامه کلاس حجه الاسلام مرادی زاده مطالبی در خصوص عواملی که موجب بی آبرویی انسان می شود مطرح کرد و گفت: اولین عاملی که باعث بی آبرویی می شود شرب خمر است چه در تنهایی و چه در ملأ عام.

وی گفت: فردی آمد خدمت امام معصوم(س) و گفت طبیبم به من گفته برای حل مشکل بیماریم شراب بخورم که امام(ع) می فرمایند خداوند شفا در حرام قرار نداده، دومین موردی که باعث بی آبرویی انسان می شود بازی با آلات قمار می باشد که پاسور نیز جزء آلات قمار محسوب می شود. سومین عامل بی آبرویی مسخره کردن و چهارمین عامل نشست و برخواست کردن با کسانی است که اعتقادات انسان را زیر سؤال می برند و دیدن برنامه ها یا مطالعه کتابهایی که اعتقادات ما را زیر سؤال می برد.

مسئول تربیت و  آموزش عقیدتی سیاسی سپاه الغدیر در ادامه افزود: اگر خداوند خواست بنده ای را اکرامش کند او را حقگو قرار می دهد دومین عاملی که باعث کرامت انسان می شود بدی را با خوبی جواب دادن است که البته در سه مورد نباید انسان گذشت کرد: در مورد گناهکاری که جری شده یعنی بی پروا گناه می کند و تذکر  بر او هیچ اثری ندارد.

دوم جایی که عفو و گذشت باعث عدم اجرا شدن حکم خدا شود و سوم در برخورد با انسان متکبر نباید گذشت کرد.

 

ارسال نظرات