بیانیه سپاه الغدیر استان یزد در پی محکومیت کشتار شیعیان نیجریه

بیانیه سپاه الغدیر استان یزد در محکومیت حمله به منزل رهبر شیعیان نیجریه شیخ ابراهیم زکزکی و حسینیه بقیة‌الله(عج) و شهادت صدها تن از شیعیان نیجریه
کد خبر: ۸۶۰۷۵۸۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبر گزاری بسیج از یزد؛ خبر حمله به منزل رهبر شیعیان نیجریه و حسینیه بقیة‌الله(عج) که منجر به شهادت صدها تن و زخمی شدن شیخ ابراهیم زکزکی و اطرافیان ایشان شده است، مایه تأسف و اندوه فراوان مسلمانان جهان و از جمله شیعیان شده است.

متاسفانه در حالی که توقع می‌رود دولت، ارتش و نیروهای نظامی و امنیتی همه قوای خود را به مبارزه با یکی از شاخه‌های اصلی ترور، خشونت و افراطی‌گری در جهان یعنی بوکوحرام که چهره‌ای نادرست، کریه و زشت از اسلام در جهان ارائه کرده است، معطوف دارند، متأسفانه در این حادثه به همان روشهای ضد بشری متوسل شده و خون صدها انسان بی‌گناه بر زمین ریخته می‌شود.

این حادثه دردناک در شرایطی اتفاق می‌افتد که دنیا گرفتار تهدید فوری خشونت و افراطی‌گری داعشی ــ تکفیری قرار دارد و بر همه کشورها فرض است که در این مبارزه حیاتی، نقشی مسئولانه و مدبرانه به‌ عهده داشته باشند.

بدون تردید، این حمله جتایتکارانه و ‌تروریستی که نمادی از شیعه‌ هراسی و نشانی از نسل کشی به‌همراه دارد، نزد همه انسان‌های آزاده جهان که برای کرامت انسانی، آزادی اندیشه و آزادی مذهب احترام قائل‌اند، محکوم و مردود است.

سپاه الغدیر استان یزد ضمن محکوم کردن جدی این حادثه تأسفبار، از دولت نیجریه می‌خواهد تا حقوق همه مسلمانان این کشور از جمله شیعیان را محترم شمرده و برای ناکام گذاشتن برنامه‌ها و نقشه‌ها برای تفکیک مذهبی، گام‌هایی اساسی در ایجاد وحدت و همدلی میان همه مذاهب و فرق اسلامی در این کشور بردارد. همچنین از دولت نیجریه می‌خواهد هرچه سریعتر نسبت به تأمین سلامت و آزادی عالم برجسته این کشور، شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی، اهتمام ورزیده و ظلم روا داشته شده به خانواده کشته شدگان مظلوم این حادثه ناگوار را به‌نحو مقتضی جبران و با بررسی دقیق این حادثه، آمران و عامدان خودسر نظامی را که در این جنایت هولناک دست داشته‌اند، مجازات نماید.

سپاه الغدیر استان یزد


ارسال نظرات
آخرین اخبار