خبرهای داغ:
فرماندار اهر:

پژوهش های دانشگاه ها را بومی سازی کنیم

خبرگزاري بسيج: فرماندار اهر در نشست اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اهر به مناسبت فرا رسيدن هفته پژوهش، بر بومی سازی پژوهش های علمی و کاربردی اساتید و دانشجویان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۰۷۷۴۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، سید محمد عابدی با اشاره به ظرفيت های نیروی انسانی در دانشگاه های منطقه، بهره مندی مناسب از خلاقیت ها و نظرات آن ها را در راستای توسعه منطقه مورد تأکید قرار داد.

وی تصريح كرد: باید ارتباط بین دانشگاه با مراکز صنعتی و تولیدی بیشتر شده و خلاقیت ها، ابتکارات و تحقیقات کاربردی براساس نیازمندی های هر منطقه صورت گیرد چراكه اگر این امر محقق شود به طور حتم در آینده شاهد رونق منطقه و تبدیل ایده به ثروت خواهیم بود.

عابدي تشکیل اتاق فکر متشکل از اساتید و دانشجویان پژوهشگر با ادارات و سازمان ها و همکاری دوجانبه و تبادل اطلاعات بین آن ها را گامی عملی در حل برخی مشکلات عنوان و اظهار امیدواری كرد: مراکز دانشگاهی، ادارات و سازمانها با اقدام عملی دراین خصوص و امضائ تفاهم نامه های همکاری، گامی در جهت بومی سازی طرح های تحقیقاتی بردارند.

فرماندار اهر خاطرنشان كرد: با عملیاتی شدن این پیشنهاد می توان ارتباط علمی و عملی بین مراکز اداری و دانشگاهی را در جهت تبادل تجربیات و یافته های آن ها بیشتر کرد که این امر گامی عملی براي بومی سازی پژوهش های کاربردی خواهد بود.

وی با ابراز تاسف از متناسب نبودن برخي پژوهش های انجام شده با نیازها، گفت: فرمانداری اهر امادگی دارد زمینه را برای تسهیل امور جهت همکاری مشترک بین ادارت، سازمانها و طرح های تولیدی و صنعتی با مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها فراهم كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها