امام جمعه خلخال:

زکات جز مشترکات ادیان آسمانی است

در دین اسلام و سایر ادیان به امر برپاداری نماز و پس از به زکات تاکید شده و پرداخت زکات برکت اموال کشاورزان و خیرین و عاملین را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۰۷۷۹۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه خلخال در همایش عاملین و خیرین زکات شهرستان خلخال با اشاره به تاکیدات قرآن و ائمه اطهار (ع) گفت: امر زکات جز مشترکات ادیان آسمانی است.

رشتبری گفت: در دین اسلام و سایر ادیان به امر برپاداری نماز و پس از به زکات تاکید شده و پرداخت زکات برکت اموال کشاورزان و خیرین و عاملین را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به احادیث ائمه اطهار (ع) گفت: اگر به صورت کامل مفاهیم دین اسلام شناخته شود و به آن طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) و معصومین عمل شود دیگر هیچ فقری گریبانگیر جامعه نخوهد بود.

رشتبری با اشاره به اینکه پرداخت زکات در جامعه اسلامی علاوه بر حل امور مسلمین فواید دیگری نیز از جمله کنترل ثروت افراد جامعه را به دنبال دارد افزود: پرداخت زکات برکات را به محصولات و زندگی جامعه باز خواهد گرداند و پرداخت آن هیچ مستمند و فقیری نخواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش های مجموعه کمیته امداد امام (ره) شهرستان خلخال در جمع آوری زکات شهرستان و رسیدگی به امورات محرومین و فقرا در حوزه های مختلف تقدیر کرد.

در این مراسم صفر فتح الله زاده مدیریت کمیته امداد امام (ره) شهرستان خلخال از نصب 15 تابلوی فرهنگ سازی زکات در 15 روستای شهرستان خلخال به همت بخشداری مرکزی خبر داد و گفت: در شهرستان خلخال امسال پرداخت زکات رشد 45 درصدی داشته و امسال 27 روستا زکات محصولات خود را پرداخت نموده اند.

وی گفت: ارزش ریالی زکات سال 1394 228میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته بیش از 45 درصد افزایش پرداخت مشاهده می شود و رشد داشته است.

ارسال نظرات