مدیرکل مدیریت بحران اردبیل:

برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل، مسئولان با جدیت تلاش کنند

در حال حاضر 43 مورد بحران در کشور رخ می‌دهد که از این تعداد 17 مورد که مهم‌ترین آنها شامل سیل، زلزله، رانش، تگرگ و غیره در استان اردبیل رخ می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۰۷۸۶۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،علی اسلامی، مدیرکل مدیریت بحران استان در دوره آموزشی شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان که در شهرستان نیر برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل از 3 هزار و 400 کیلومتر بستر رودخانه موجود 74 کیلومتر ساماندهی شده تا در بروز حوادث سیل بتوان با این پدیده طبیعی مقابله کرد و نیاز است در این راستا بستر تمامی رودخانه‌های استان ساماندهی شوند.

وی با تاکید بر ساماندهی تمامی بسترهای رودخانه موجود در سطح استان اردبیل افزود: برای اینکه بتوانیم جلوی خسارات ناشی از وقوع سیل را در مناطق مختلف استان و حواشی رودخانه‌ها بگیریم ضروری است تا مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه در این زمینه تلاش و جدیتی واقعی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر سیستم هشدار سریع مدیریت بحران در استان راه‌اندازی شده که با فعالیت این سیستم خسارات وارده بر اثر بلایای طبیعی در استان برآورد شده و این امر در سریع‌ترن زمان ممکن انجام می‌شود تا تمهیدات لازم در این زمینه به کار گرفته شود.

اسلامی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی متعدد در سطح استان اردبیل تصریح کرد:‌ در حال حاضر 43 مورد بحران در کشور رخ می‌دهد که از این تعداد 17 مورد که مهم‌ترین آنها شامل سیل، زلزله، رانش، تگرگ و غیره در استان اردبیل رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در سطح استان گفت: بیش از 3 هزار و 942 واحد مسکونی در سطح روستاهای استان اردبیل احداث شده که از این تعداد واحد 2 هزار و801 واحد مقاوم‌سازی شده و ضروری است تا در زمینه مقاوم‌سازی سایر واحدها نیز اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.

ارسال نظرات