نماینده ولی فقیه در لرستان:

پرونده pmd ایران با اقتدار رهبر معظم انقلاب در آژانس بین المللی هسته ای بسته شد

نماینده ولی فقیه در لرستان: پرونده pmd ایران با اقتدار رهبر معظم انقلاب در آژانس بین المللی هسته ای بسته شد.
کد خبر: ۸۶۰۷۹۲۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در هفتمین همایش ملی سیره علوی که با محوریت همدلی و همزبانی به میزبانی دانشگاه پیام نور لرستان در خرم آباد، برگزار شد، گفت: با شرط رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تنها شرط اجرایی شدن برجام بسته شدن پرونده pmd ایران در آژانس است با وجود تفرقه افکنی های مدیر کل آژانس شاهد بودیم که نهایتا شرط رهبر معظم انقلاب را پذیرفتند و پرونده pmd بسته شد.

وی با بیان اینکه بسته شدن پرونده pmd با اقتدار رهبر معظم انقلاب به خاطر قدرت الهی و پشتوانه مردمی معظم له بوده است افزود: با وجود اجرای طرح های متعدد توسط آمریکا برای محدود کردن اقتدار جمهوری اسلامی ایران اما شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب با ترسیم سیاست های نظام در راستای تبدیل ایران به قدرت اول منطقه و همچنین تاثیر گذاری کشورمان در معادلات بین المللی تمام نقشه های آمریکا با شکست مواجه کرد به گونه ای که امروز شاهدیم که کشورمان به قدرت اول منظقه تبدیل شده است و در تصمیم گیری های جهانی نقش آفرینی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در جریان فاجعه منا شاهد بودیم که آل سعود در رسیدگی به وضعیت مجروحان و انتقال اجساد حجاج کارشکنی می کرد؛ اما با یک هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در صورت استمرار این رفتار از سوی آل سعود پاسخ کشور مان شدید خواهد بود عربستان از رویکرد غیرانسانی خود عقب نشینی کرد و شرایط را تغییر داد.

میرعمادی کشتار شیعیان نیجریه را از دیگر نمونه های تلاش های آمریکا در راستای بر هم زدن وحدت و اتحاد مسلمانان برشمرد و افزود: هیچ شکی نیست که دستان آمریکا و آل سعود به خون شیعیان نیجریه آلوده است.

وی اظهار کرد: رهبر شیعیان نیجریه در حوزه علمیه قم تحصیل کرد و پس از مراجعه به این کشور شیعیان این کشور را که تعداد آنها 500 نفر بود به حداقل هفت میلیون نفر افزایش داد و این به معنی صدور پیام انقلاب اسلامی است؛ از این رو دشمن تلاش می کند که مانع صدور این پیام شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به اینکه اساس شکل گیری حکومت اسلامی بر پایه وحدت و همدلی بوده است گفت: زمانی که پیامبر(ص) از مکه به مدینه هجرت کرد اساس حکومت اسلامی را در این شهر بر پایه ایجاد وحدت و همدلی بنا نهاد به گونه ای که در اولین گام های خود بین قبایل اوس و خزرج اتحاد ایجاد کرد و بین دیگر مسلمانان هم عقد اخوت و برادری جاری ساخت.

میرعمادی افزود: تلاش های پیامبر (ص) برای ایجاد وحدت چنان قدرتی به اسلام بخشید که پیامبر (ص) یک قدم بلندتر برداشت و وحدت در محور توحید را مطرح کرد و در واقع محور وحدت بر پایه توحید و توحید بر محور وحدت در اولویت پیامبر قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مسئله وحدت، همدلی و اتحاد یک ضرورت عقلی، شرعی و یک امر بدیهی است اظهار کرد: در این میان امام علی (ع) برای ایجاد وحدت و همدلی کاری فراتر از دعوت به وحدت انجام داد و آن این بود که ایشان با گذشتن از حق قانونی و شرعی خود برای خلافت در راستای وحدت فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امام علی (ع) حتی به کسانی که حق خلافت او را غصب کرده بودند برای حفظ وحدت مشاوره می داد.

میرعمادی بیان کرد: امام علی (ع) به ما داد که اگر به دستورات دین و بر محور قرآن و سنت حرکت کنیم وحدت و همدلی حفظ می شود.


ارسال نظرات