نگاهی به تئاترهای در حال اجرا در استان یزد+تصاویر

در این گزارش به زمان و موضوع تئاترهایی که در نقاط مختلف شهر یزد در حال اجرا می باشند می پردازیم.
کد خبر: ۸۶۰۷۹۳۸
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزدهنر، در این گزارش به زمان و موضوع تئاترهایی که در نقاط مختلف شهر یزد در حال اجرا می باشند می پردازیم.

1:تئاتر «مرگ و دختر جوان» به کارگردانی محسن صادقیان از تاریخ 22آبان ماه در سالن تالار فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به روی صحنه رفته و طبق گفته کارگردان ، این نمایش تا 11 دی ماه نیز ادامه خواهد داشت.

موضوع نمایش:این نمایش در مورد زنی خانه دار و شوهر وکیلش است که برای تعطیلات به خانه ییلاقیشان در کنار دریا آمده اند، نیمه شب، فردی ناخوانده میهمان آنها می شود و این سر آغاز ماجراست... .

2:نمایش «خنکای ختم خاطره» کاری متفاوت از گروه خونه خنده یزد به کارگردانی مشترک از صاحب و محسن حائری زاده از اوایل آذرماه در تالار شرف الدین علی به به نمایش گذاشت شد و تا 3دی ماه به اجرا گذاشته می شود و به گفته کارگردان این نمایش اگر مسئولین حمایت لازم را انجام دهند بازهم امکان تمدید وجود دارد.

موضوع نمایش:خنکای ختم خاطره نمایشی است که به روانشناسی اجتماعی مردم آسیب ديده از جنگ مي پردازد و به دنبال آن جایگاه شهید در جامعه و واکنش مردم ، مسئولین و خانواده های شهدا در قبال شهدا را به تصویر مي کشد و همچنین به درد و رنج خانواده های شهدا در پی سال های پس از جنگ پرداخته و به برخی سو رفتارهای مسئولین در قبال این خانواده ها اشاره می کند.

3:نمایش «کبوتران چاهی» با موضوع رضوی به نویسندگی عدالت فرزانه و کارگردانی علی جاور از پنجشنبه 19 آذرماه از ساعت 20:30 در پلاتو حوزه هنری یزد به روی صحنه رفت و اکنون روزهای نخستین اجرای خود را سپری می کند.

موضوع نمایش:این نمایش داستان شش زن با ویژگی های مختلف را روایت می کند که در قالب یک کاروان زیارتی عازم مشهد مقدس هستند اما در این مسیر اتفاقاتی برای آنان رخ می دهد.

4:نمایش«یک شاخه گل سرخ» به کارگردانی زمان ارکمان از تاریخ 9آذر ماه در محل تالار هنر واقع در بلوار شهید صدوقی به اجرا در آمده و اکنون نیز در حال نمایش است.

موضوع نمایش:این نمایش روایتی از کارکتر شمر است که در عصر امروز ما قدم گذاشته و به دنبال پاسخ سوال های «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین علیه السلام می باشد و همچنین این نمایش دارای 3اپیزود است که هرکدام به نحوی با این سوال برخورد می کنند و واکنش کاراکترهای مختلف را با این امر به تصویر می کشد.

ارسال نظرات