حفظ شتاب علمی کشور پرهیز از حاشیه‌سازی در دانشگاه‌هاست

امام جمعه شهرستان سامان حفظ شتاب علمی کشور را پرهیز از حاشیه‌سازی در دانشگاه‌ها دانست.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۷۵
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال وبختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک‌پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی و دوری از معصیت به فرمایش پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) در این باب اشاره کرد و افزود: بهترین استغفار نزد خداوند متعال ترک گناه و پشیمانی از آنهاست.

وی ، به مناسبت‌های هفته‌ی جاری اشاره کرد و 27 آذرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح را تسلیت گفت و افزود: این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه شهر سامان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را رشد علمی کشور دانست و افزود: یکی از راه‌های حفظ شتاب علمی کشور پرهیز از حاشیه‌سازی در دانشگاه‌هاست و لازم است مسئولان عالیه دولت، نسبت به این امـر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی به ایجاد وحدت نخبگان در این راستا اشاره داشت و تصریح کرد: عواملی که باعث حفظ شتاب علمی کشور در این زمینه خواهد شد نشاط و پویایی جوامع انسانی و رشد علمی و فرهنگی است که در کشور ما مهم‌ترین مصداق وحدت نخبگان و وحدت حوزه و دانشگاست که برای تحقق این وحدت بزرگوارانی چون شهید آیت الله مطهری و شهید مفتح بودند.

امام جمعه شهر سامان با بیان اینکه 27 آذر ماه روز ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری است و بیان کرد: با نگرش به تاریخ معاصر متوجه خواهیم شد که این قدرت عظیم دین همواره موجب تحولات سیاسی در کشور شده است و دشمن نیز متوجه این قدرت عظیم شده است.

ملک‌پور اظهار کرد: دشمن از این راه به میدان آمده است تا در کنار گفتمان انقلاب اسلامی یک گفتمان جدیدی را پرورش دهد که از درون، این حرکت را به نابودی بکشاند و روح این گفتمان قلابی – افراطی و تند روی است که البته با نوعی جهل همراه است.

وی سازمان ثبت و احوال، به لحاظ اینکه این سازمان اسناد هویتی، تابعیت فردی و آمارهای حیاتی را در اختیار دارد یکی از ارکان مهم حکومت شمرده می شود.

وی در ادامه کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه توسط ارتش این کشور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ارتش این کشور احساسات صدها میلیون مسلمان جهان و آزادگان جهان را جریحه دار کرده است که واقع چنین جنایاتی بدون تردید ادامه خط انحرافی کشتار مسلمانان توسط فرقه ضاله تکفیری سلفی است و در پشت پرده ی این جنایات، حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه شهر سامان در ادامه به یک نکته قابل دقت و قابل تحلیل اشاره کرد و افزود: دولت نیجریه علیه شیعیان یک جنایت را مرتکب شده است و آن وقت رسانه های زنجیره ای کشورمان با این حادثه برخوردی دو گانه داشته اند، برخوردی که همراه و همسو با رسانه های غربی بوده است.

ملک‎‌پور با اعلام اینکه ما اسلام هراسی‌ها، شیعه هراسی‌ها، افراطی‌گری‌ها و این خیانات و جنایات و وحشی‌گری‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم از مجامع بین المللی و حقوقی خواستار پیگیری این مهم توسط کمیته‌ای حقیقت یاب شد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها، به فرا رسیدن 8 ربیع الاول شهادت امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت پیشاپیش این روز، فرا رسیدن دوران امامت حضرت مهدی موعود (عج) را به نمازگذاران تبریک و تهنیت گفت.

خطیب نماز جمعه سامان به 12 ربیع الاول ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، پیشاپیش آغاز هفته وحدت را در بین نمازگذاران گرامی داشت.

ملک‌پور به سوم دی ماه، روز ثبت و احوال اشاره کرد و اذعان کرد: سازمان ثبت و احوال یکی از پر مراجعه‌ترین سازمان های دولتی است که از ولادت گرفته تا ازدواج و طلاق و وفات که این امر یک کار پرمشغله ای است که بر عهده ی این عزیزان در سازمان ثبت و احوال نهاده شده است و به لحاظ اینکه این سازمان اسناد هویتی، تابعیت فردی و آمارهای حیاتی را در اختیار دارد یکی از ارکان مهم حکومت شمرده می شود.

وی در این راستا ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت و عملکرد مطلوب اداره ی ثبت و احوال شهرستان سامان، تصریح کرد: با مدت زمان کوتاهی که این اداره در شهرستان سامان مستقر شده است با توجه به آمار و گزارشات رسیده، این اداره عملکرد مطلوب و رضایت بخشی را ایفا کرده است که امید است با حمایت مسئولین شهرستانی این خدمات ارزنده به آحاد مردم به حداکثر برسد.
ارسال نظرات