جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

بهداشت و درمان انسانی‌ترین جنبه زندگی است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: رعایت حقوق بیمار نباید به مثابه یک انسان نیازمند تداعی شود زیرا بهداشت و درمان انسانی‌ترین جنبه زندگی است.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۹۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سلامی، در ششمین همایش بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح با تشریح جایگاه روحی و جسمی انسان گفت: غربی که نگاهش مادی است امروز به جنبه‌های عاطفی و روحی نیز می‌پردازد، بنابر این ما باید سلامت را به طور جامع تعریف کنیم.

وی ادامه داد: میدان تاثیر امداد و درمان در نیروهای مسلح به دلیل حوادث پرمخاطره‌ای که این نیروها با آن مواجهند بسیار زیاد است زیرا نیروهای مسلح به انسان‌هایی سالم از نظر فیزیکی و معنوی نیاز دارند چرا که این افراد هستند که بار دفاع از ارزش‌های یک ملت را بر دوش دارند.

سردار سلامی، در مصداقی درباره سلامت روحی افراد عنوان کرد: مثلاً وقتی افراد نماز می‌خوانند تأثیر الهام‌پذیری آن بر روی افراد بسیار است همانند تنفسی که باعث حیات انسان می‌شود بنابر نیز سلامت نیز به همین گونه است اما تمدن بشری باوجود تمام پیشرفت‌های فناوری و ظاهری که دارد هنوز انسان‌ها از نظر جسمی و روحی در معرض خطرات بسیاری قرار دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر تغذیه سالم که از سفارشات اسلام است، تاکید کرد: طیب بودن خوراک از اهمیت والایی برخوردار است کما اینکه این مقولات در حوزه سلامت باید در یک سیستم به هم پیوسته تعریف شود.

سردار سلامی، با اشاره به اینکه سلامت روابط خانوادگی نیز از دیگر مقولات حوزه سلامت به حساب می‌آید، افزود: بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آسیب‌های زن و مرد برای ارتقای شخصیت سلامت آنان شود. به طوری که در نیروهای مسلح معتقدم حتی توجه به لباس سرباز نیز در مقوله سلامت آنان تاثیرگذار است کمااینکه حتی باید هوا و دمای آسایشگاه‌ها در نیروهای مسلح نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با تشریح جزئیات ارائه تولیدات و خدمات در عرصه‌های سلامت نیروهای مسلح گفت: ما باید آنقدر در این حوزه برای نیروهای مسلح دقت کنیم به طوری که حتی صندلی‌های قایق‌های جنگی که نیروهای مسلح در آبهای دریاها از آنان استفاده می‌کنند باعث ایجاد مشکل ستون فقراتشان نشود و حتی بالاتر از این باید برای پوست این نیروها نیز فکر کرده باشیم تا آب شور دریا به آنان آسیب نزند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه تشریح کرد: سرانگشت و ناخن یک سرباز آنقدر برای نیروهای مسلح مهم است که اگر قرن‌ها بگذرد نمی‌توان مانند آن ساخت بنابراین حمایت همه جانبه از سلامت آن‌ها باید در اولویت باشد.

سردار سلامی، با خطاب قرار دادن فعالان حوزه بهداشت و درمان نیروهای مسلح گفت: البته کار شما نباید صرفاً درمان باشد باید به مقولات پیشگیری نیز توجه کنید که مستلزم آن ارتقای شبکه‌های بهداشتی است و باید بتوانیم از پذیرش و تشخیص و پرستاری و مراقبت‌های بعد از جراحی احساس مسئولیت در کادر درمانی ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه بهداشت و درمان انسانی‌ترین جنبه زندگی است، خاطرنشان کرد: باید به اخلاق در درمان اهمیت داده شود و نباید حقوق یک بیمار به مثابه یک فرد نیازمند تلقی شود و همه این موارد بدون داشتن یک سیستم مناسب امکان‌پذیر نخواهد بود.
ارسال نظرات