رئیس بهداشت و امداد و درمان کل نیرو‌های مسلح:

حفظ آمادگی بهداری رزمی دغدغه اصلی مراکز خدمات درمانی نیرو‌های مسلح است

رئیس بهداشت و امداد و درمان کل نیرو‌های مسلح گفت: حفظ آمادگی در عرصه بهداری رزمی وجه تمایز بهداری نیرو‌های مسلح با سایر مراکز خدمات درمانی است و ماموریت اصلی و توقع نظام و مردم همین موضوع است.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۹۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر سردار عراقی‌زاده، در دومین روز ششمین همایش سراسری بهداشت امداد و درمان نیروهای مسلح ضمن قدردانی از زحمات مسئولین بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح، توجه به اصل همیاری و هم افزایی را در رده‌های مختلف الزامی دانست و گفت: جا دارد در این همایش از میزبانان و برگزارکنندگان در بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهان و روسای محترم بیمارستان‌ها، پلیس مرزبانی و بقیه رده‌ها تشکر ویژه‌ای داشته باشم و خاطرنشان کنم که توجه به اصل همیاری و هم افزایی باید در همع رده‌ها مورد توجه قرار گیرد، که خوشبختانه در این همایش مثل سال‌های قبل این همکاری تبلور پیدا کرد.

رئیس بهداشت، امداد و درمان کل نیرو‌های مسلح افزود: تاکید ما به استان‌ها این است که در جلسات شورایاری جلسات به صورت منظم برگزار و مشکلات حلاجی شود و اجازه ندهند در مسائل مربوط به بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح مشکلی حادث شود.

وی آمادگی رزمی را عنصری مهم و تاثیر گذار در عرصه مراکز بهداشت و درمان نیرو‎‌های مسلح دانست و اظهار کرد: حفظ و آمادگی در عرصه بهداری رزمی وجه تمایز بهداری نیرو‌های مسلح با سایر مراکز خدمات درمانی است و ماموریت اصلی و توقع نظام و مردم این است که در زمان بحران و جنگ و با توجه به تهدیداتی که از سوی دشمن وجود دارد، توجه به بهداری رزم و آمادگی در شرایط سخت دغدغه همگان باشد.

عراقی‌زاده، در ادامه افزود: باید در این زمینه پرسنل‌هایمان را آموزش دهیم و بر اساس این آموزش‌ها تمرینات و مانور در مراکز صورت گیرد و این موضوع باید جزء برنامه‌ها قرار گیرد؛ البته بخشی از این نقاط در مرز‌ها و مناطق محروم است.

باید با احترام کامل به وضعیت مریض رسیدگی شود
رئیس بهداشت، امداد و درمان کل نیرو‌های مسلح، احترام به بیمار و برخورد مناسب از سوی پرسنل مراکز درمانی نیرو‌های مسلح را ضروری قلمداد کرد و گفت: بیماری که به ما مراجعه می‌کند نماینده خداوند است و باید با بهترین برخورد و احترام به وضعیت مریض رسیدگی شود؛ جان بیمار امانت است و اگر به درستی روند طول درمان صورت نگیرد مشمول حق الناس است و این موضوع برای ما مهم است که در ارزیابی‌های وزارت بهداشت امتیاز بالایی بگیریم.

تصویب تعرفه k در مراکز درمانی نیرو‌های مسلح
وی در پایان این همایش با بیان صویب تعرفه k در مراکز درمانی نیرو‌های مسلح گفت: خبر خوشی با این همایش مصادف شده است که بعد از حدود یکسال پیگیری در هیئت دولت، تعرفه k در بیمارستان‌های نیروی مسلح جمعاً به حدود ۱۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است و ظرفیت پذیرش مازاد بیشتر می‌شود.

در پایان این همایش از دکتر کوروش راسخ، دکتر سید امیر شامخ، دکتر مرادی‌نیا، دکتر عبدالرزاق کمالی اردکانی، سرهنگ پاسدار طهماسب شهابی اقدم، سرهنگ دوم پاسدار محمد سرگزی، دکتر حجت‌اله عامریان، دکتر علی علی پوریان، دکتر محمد دادویس، دکتر خیاط فرجی، دکتر حسین مهدی‌لو، دکتر مجید آزادی، دکتر حمیدرضا جمشیدی، دکتر غلامرضا بیتافر، دکتر سید علی‌اکبر مهدوی‌زاده با اهدای لوح تقدیر و تشکر شد.

همچنین اسامی مقالات برتر، عنوان و از آنان تقدیر شد.
ارسال نظرات