سکوت در برابر انسان کشی در نیجریه توطئه ضد بشری است

انسان‌کشی مردم نیجریه و سکوت حقوق بشر قابل قبول نیست و تعجب آورتر اینکه در دنیای متمدن امروز انسان‌های بی‌گناه کشته می‌شوند اما سازمان‌های مدافع حقوق بشر در برابر این جنایات عکس العملی نشان نمی دهند.
کد خبر: ۸۶۰۸۲۱۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴



خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلامسیدرضاتقوی در حاشیه همایش مشترک ائمه جمعه با فرماندهان انتظامی مازندران در ارتباط با برخی مسائل روز اظهار کرد: نماز جمعه در ایجاد وحدت نقش محوری دارد و ائمه جمعه با توجه به اهمیت وحدت مردم را با آن آشنا می‌کنند چرا که مقوله وحدت نیز ظرفیت بسیار بالایی دارد که در جامعه به آن نیازمند هستیم.

وی افزود: ظرفیت دیگر نماز جمعه بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی است، در شرایط حساس ائمه جمعه مطالب مهم و لازم را در اختیار مردم قرار داده، آنها را برای موضوعی خاص راهنمایی کرده و اندیشه مردم را ارتقا میدهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: خطبه‌هاینماز جمعه، موعظه، راهنمایی و سوق دادن افراد به‌سوی تقوی است، در حقیقت از تریبون نماز جمعه بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز به‌خوبی مطرح می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی اخیرا چهارچوب امر به معروف و نهی از منکر را تصویب کرد،خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه به‌عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرشان انتخاب شدند که در این زمینه نیز ائمه جمعه از ظرفیتی که دارند سعی میکنند نیروها را آموزش داده و به‌عنوان آمران به معروف وناهیاناز منکر، کارشان را انجام دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش در پاسخ به سوالی در رابطه با انتقاد مردم به دولت در مورد کم‌توجهی به تسهیلات ازدواج و در مقابل آن پرداخت تسهیلات برای خرید خودرو، بیان کرد:بنده در جریان این مطلب نیستم که دولت با چه هدفی این اقدام را در برنامه کاری خویش قرار داد ولی آن‌طور که سخنگوی دولت مطرح کرد، این تسهیلات برای خروج رکود در صنعت خودروسازی برای بخشی از جامعه بوده ولی آیا این اقدام درست بود یا خیر، انتقادهایی در رسانه‌ها مطرح شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد:برای خرید خودرو 25 میلیون تومان تسهیلات بانکی در اختیار افراد قرار دادند در حالی که برای ازدواج جوانان نیز باید چنین تسهیلاتی داشته باشیم تا جوانانی که آماده رفتن به خانه بخت هستند، شرایط برای آنها فراهم شود و باید به این بخش هم اهمیت داد.

این مسئول در ادامه عاملجنایت سنگین نیجریه را آمریکا و صهیونیست دانست و اضافه کرد: در این جنایت ارتش نیجریه دستش به خون مردم آغشته شده است.

تقوی اظهار کرد: بیداری اسلامی در بین کشورها در حال گسترش است اما استکبار این موضوع را نپذیرفته است، آنها توان دیدن این صحنه‌ها را ندارند، وقتی در اربعین اجتماع بزرگی شکل گرفت، استکبار منافع خویش را در خطر می‌بیند، از آن سو رسانه‌های غربی در جنایتی که در فرانسه انجام شد، هیاهوی بسیار زیادی راه انداختند.

وی بیان کرد: جنایت انجام‌شده در فرانسه نیز محکوم است ولی نوع برخورد و نگاه به مظلومان نیجریه دردآور است؛ رسانه‌های غربی نسبت به این کشتار بی‌تفاوت بودند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تأکید کرد:انسان‌کشی مردم نیجریه قابل قبول نیست و حقوق بشر هم سکوت پیشه کرد، عکس‌العملینشان نداد و این موضوع جای تأسف دارد که در دنیای متمدن امروز انسان‌های بی‌گناه کشته می‌شوند ولی سازمان‌های مدافع حقوق بشر در برابر این جنایات سکوت می‌کنند.

این مسئول متذکر شد: دولت نیجریه باید این مسئله را با جدیت پیگیری کند و مسببان این کشتار را به اشد مجازات برساند.

تقوی در پایان گفت:این شهادت‌ها بسیار موثر است، شهادت در فرهنگ تشیع عامل حیات است و امام حسین (ع) به ما این موضوع را آموخت؛ امام حسین (ع) به شهادت رسید ولی پرونده زندگی ایشان بسته نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها