امام جمعه موقت تفت:

شهادت مسلمانان نیجریه؛ اوج مظلومیت شیعه را نشان می‌دهد

امام جمعه موقت تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: شهادت 500 نفر از مسلمانان نیجریه، اوج مظلومیت شیعه را نشان می دهد.
کد خبر: ۸۶۰۸۳۴۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: امام جمعه موقت تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره قتل عام شیعیان نیجریه، گفت: جنایتکاران نیجریه با حمله به شیعیان این کشور 500 نفر را به شهادت رساندند و آن ها را به صورت دست جمعی به گور کردند.

حجت الاسلام «سید محمد سرمه چشم» با بیان اینکه شهادت این مسلمانان، اوج مظلومیت شیعه را نشان می دهد، تاکید کرد: شیخ زکزاکی به عنوان بزرگ عالم شیعه در کشور نیجریه، همچون خورشیدی می درخشد که وهابیت ملعون به دنبال خاموش کردن این خورشید است.

خطیب جمعه تفت، سالروز نامگذاری وحدت حوزه و دانشگاه را یادآور شد و اذعان داشت: بیست و هفتم آذرماه، یادآور شهادت مجاهد خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت اللّه مفتح، است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود.

وی ادامه داد: روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام بزرگوار ماست؛ يكى از عزيزترين دستاوردهاى انقلاب اسلامى اين بود كه دو بخش عظيم فرهنگى كه سالها تلاش شده بود از هم دور باشند با هم متّحد شدند.

حجت الاسلام سرمه چشم، حلول ماه مبارک ربیع الاول را تبریک گفت و اظهار داشت: ماه ربیع الاول ماه پیامبر(ص) است؛ ماهی که در آن حوادث تاريخی مهمی اتفاق افتاده است که از آن جمله، حادثه مهم و تاريخی ليله المبيت، هجرت حضرت محمد(ص) از مکه به مدينه، ولادت پيامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق عليه السلام، ازدواج حضرت محمد(ص) با حضرت خديجه عليها السلام، آغاز امامت امام مهدی(عج) و هلاکت يزيد بن معاويه از جمله حوادث فرخنده اين ماه است.

وی افزود: طبق روايات مشهور شيعه، شب ولادت حضرت خاتم الانبياء رسول معظم اسلام (ص (شب 17 ربیع الاول است و شب بسيار مبارکی است.

امام جمعه موقت تفت، هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) را یادآور شد و گفت: در روز هشتم اين ماه در سال 206 هجری قمری، شهادت امام حسن عسکری(ع) طبق روايتی واقع شده است و از همان روز، امامت حضرت صاحب الزمان، حجه بن الحسن (عج) آغاز شد.

ذکرتوسل به امام حسن عسگری(ع) آخرین بخش خطبه های نماز جمعه شهر تفت بود.

 

ارسال نظرات