انقلاب اسلامی با عنایت خدا ذاتا توان تبدیل تهدید به فرصت را دارد

در مسئله پسا آیا نظام اسلامی توانایی دارد این تهدید ها را تبدیل به فرصت کند؟ در پاسخ باید گفت انقلاب اسلامی ذاتا و بدوا پتانسیل تبدیل تهدید به فرصت را دارد.
کد خبر: ۸۶۰۸۳۸۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰



خبرگزاری بسیج مازندران، محمد اکبرزاده کارشناس ارشد مسائل سیاسی در گفتگوی با سید حسینعلی تقوی خبرنگار بسیج سپاه کربلا، گفت: استفاده هوشمندانه از فرصت های برجام یا پسا برجام نشان دهنده بدبینی تحلیلگران نسیت، بلکه فرصت های پیش رو را با نگاه به تهدید ها باید بررسی کرد.

اکبرزاده با اشاره به موفقیت های نظام در دوران بحرانی و با یاداوری مسائل اوائل انقلاب افزود: در اوائل انقلاب، امریکا علی رغم میل اصلی اش در حالی به قطع ارتباط با ما اقبال نشان داد که از این وضع پیش آمده رضایت نداشت .

کارشناس ارشد سیاسی اشاره کرد: تجربه خردمندانه ما و از طرفی خوی ددمنشانه و سلطه گرانه دشمن نشان داد، استکبار بدنبال نفوذ برای نابودی نظام و چیرگی برکشوراست و با راه اندازی مجدد سفارتش در کشور اسلامی ایران برنامه خصمانه دارد لذا نگاه خوشبینانه به امریکا و دشمن غیر منطقی است و نابودی را همراه میآورد.

بسیجی فعال حوزه مسائل سیاسی بیان کرد: نکات 9 ماده ای بیانات رهبر معظم در بحث پسا برجام هوشیارانه و با دقت لحظه به لحظه باید انجام شود ، زیرا دشمن همواره در صدد است تا در یک غافلگیری لحظه ای خنجر خود را از پشت سر بر بدنه نظام اسلامی وارد کند.

اکبرزاده اشاره داشت: موضوع این است که اصلا فرصت و یا فضا در مسئله برجام یا پسا برجام وجود دارد آیا نظام اسلامی توانایی دارد این تهدید ها را تبدیل به فرصت کند؟ در پاسخ باید گفت انقلاب اسلامی ذاتا و بدوا توان و پتانسیل تبدیل تهدید به فرصت را دارد.

وی گفت: بعنوان مثال دشمن از ابتدا با زدن نیروهای انقلابی و حذف فیزیکی اشخاص اصلی و هسته مرکزی انقلاب سقوط نظام را در برنامه داشت تا ملت را وحشت زده و ناامید کند اما امام (ره) با هوشمندی فرمود : «بکشید مارا ملت ما زنده تر(بیدارتر) می شود».

این کارشناس ادامه داد: سیاست ما در قبال مسئله هجوم صدام و جنگ تحمیلی هم همواره سیاست تبدیل تهدید به فرصت بود، بطوریکه حضرت اقا فرمود:« جنگ گنجینه تمام نشدنی است» و اینها همه برگرفته از قیام عاشورایست که امروز به اوج نزدیک شد و 27 میلیون ایرانی فقط برای پیاده روی اربعین به کربلای حسین(ع) می روند.

بسیجی فعال مازندران ادامه داد: دور زدن تهدیدات با استقامت ، پایداری ، پشتکار و مجاهدت نیروهای ما توام با ایمان بخدا برقلوب ملت نجات بخش شد و آنرا تبدیل به فرصت کرد و الان هم که توانستیم 6 کشور بزرگ دنیا را دور یک میز بنشانیم و اذهان دنیا را به قدرت خود آشنا کنیم مرهون همان دیدگاه عظیم الهی و ایمانی ملت مومن است.

اکبرزاده ترمی افزود: در عرصه داخلی عده ای تصور می کنند با فشار ها می توانند مردم را درمانده کنند تا به مردم القاء کنند در شرایط بحرانی که دشمنی ها بخاطر هسته ای است، اصرار برداشتن انرژی هسته ای معنا ندارد؟ اصل معیشت مردم و حیات انان مهمتر از هسته ای است!

وی بیان کرد: این عده سعی کردند با القاء اینکه عقب نشینی ما در موضوع هسته ای گشایش بوجود می آورد، مسئولین را هم وادار کنند تا قید انرژی هسته ای را بزنند.

کارشناس ارشد سیاسی اذعان داشت: لذا در وضعیت موجود و بحرانی علی رغم فشار های روانی بر طبقات اجتماعی، الحمدالله ما در مذاکره از حق هسته ای و اصلی عدول نکردیم و حق هسته ای را برای ملت در نظر گرفتیم وهمچنین دنیا را فهماندیم برداشتن تحریم بنفع همه است.

کارشناس سیاسی تاکید کرد: برجام درگاه و جاده ای دو طرفه در قالب اتفاق جدید در ارتباطات بین المللی است، این نیست که یکسویه کسی وارد شود، ما هم توانایی عرضه حقانیت نظام اسلامی را با زیرکی در چارچوب اصلی داریم ، لذا اینکه بپنداریم نظام یک دیدگاه جدا و دولت دیدگاه دیگری دارد این موضوع یک سم مهلک است.

اکبرزاده اشاره کرد: باید در این زمان مراقب بود تا در صورت تحقق برجام، مسئله به ذوق زدگی و واداده گی تبدیل نشود، یا به سیاست زدگی نرسیم، که اگر مثلا پس از برجام در معیشت مردم اتفاقی نیافتاد و اگر انتظارات تحقق نیافت، بگوئیم دولت شکست خورد، این ضربه و سرخورده گی نه فقط از آن دولت می شود، بلکه مردم و در مجموع نظام هم سر خورده می شوند، بنابراین نباید فرقی بین دولت و نظام قائل شد.

کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه یادآور شد: دیدگاه قالب نظام اینست، دولت و نظام اسلامی هیچگاه جدای از هم نبوده و مواظب باشیم اگر برجام اتفاق افتاد و فاز جدیدی در زندگی وجود آمد، آنرا با سیاست زده گی از دست ندهیم و لحظه ای از دشمن غافل نشویم، از طرفی در غیر آنصورت، جامعه را ملتهب نساخته و باز هم آنرا همچون دوران ابتدائی انقلاب فرصتی برای مقاوم سازی و ایستادگی بدانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها