هندوانه به نام مردم به کام دلالان:

قیمت نجومی هندوانه در آستانه شب یلدا

بازار داغ این روز های هندوانه آن هم در آستانه شب یلدا به قیمت کیلویی 4 هزار تومان به فروش می رسد.
کد خبر: ۸۶۰۸۷۷۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، طولانی ترین شب سال با نام شب یلدا برای ایرانیان نام گذاری شده است که در این روز مردم ضمن صله ارحام و حضور در منازل دوستان و آشنایان دور هم یک روز ماندی و با صفا را تدارک می بینند.

در این شب میوه های متنوعی صرف می شود ولی میوه ای که نماد شب یلدا را ترسیم کرده است و مردم هم نسبت به خرید و تزئین آن نیز مشتاقند؛ هندوانه است.

هندوانه ای که امروزه خرید آن برای مردم هر منطقه ای مشکل یا به عبارتی غیر ممکن شده است؛ چرا قیمت آن با افزایش نجومی روبرو شده و در مغازه ها و میوه فروشی ها حتی پشت وانت ها با قیمت 4 هزار تومان به فروش می رسد.

هندوانه در مناطق سردسیری همچون شهرستان کوثر برای اولین بار آن هم در آستانه شب یلدا به بازار می آید در حالی که در فصل تابستان قیمت هر کیلوی آن به 500 تومان و شاید هم پایین تر به فروش می رسید.

در شب یلدا اکثر مردم شهرستان کوثر نسبت به افزایش قیمت این میوه توجه چندانی نمی کنند؛ چرا که سری اول فروش این میوه در فصل زمستان مصادف است با شب یلدا و مردم چون نماد این شب را خرید، صرف و تزئین این میوه می دانند چندان اهمیتی به قیمت آن ندارد ولی انتظار می روند مسئولین با همکاری میوه فروش ها و مغازه داران، دست دلالان خرید و فروش هندوانه را کوتاه کنند تا با قیمت مناسب در اختیار مردم هر منطقه قرارگیرد.

ارسال نظرات