معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی خبر داد؛

آماده باش بسیج جامعه پزشکی در کلانشهرها به دلیل آلودگی هوا

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی از آماده‌باش تیم‌های امدادی بسیج جامعه پزشکی جهت ارائه خدمات امدادی و بهداشتی رایگان به دلیل آلودگی هوا خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۸۸۴۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، بارندگی شب گذشته نیز نتوانست آلودگی هوای چند روز اخیر در کلانشهرها را از بین ببرد و کیفیت هوای تهران همچنان در محدوده ناسالم و در آستانه اضطرار قرار گرفته است.

همچنین صبح امروز جلسه کمیته کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران با حضور اعضای این کمیته تشکیل شد و در آن درباره آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران تصمیماتی اتخاذ شد؛ بنابراین تصمیمات مقرر شده است تا آرم‌های طرح ترافیک روزانه تا پایان هفته صادر نشوند؛ در جلسه امروز صبح این کمیته مقرر شد و اورژانس برای شهروندان تهرانی به حالت آماده باش باشد.

در همین باره روح‌الله قائدامینی در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی، خبر از آماده باش بسیج جامعه پزشکی جهت امدادرسانی به مردم خبر داد و گفت: به علت آلودگی هوا در چند روز اخیر بسیج جامعه پزشکی تیم‌های امدادی خود را به ویژه در تهران و کلانشهرها به حالت آماده‌باش در آورده و در صورت لزوم و دستور مراجع ذیربط همچون وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: در پایتخت 50 تیم 5 تا 10 نفره شامل پزشک، پرستار، امدادگر و پیراپزشک در نظر گرفته شده و در سایر استان‌ها نیز این تیم‌ها جهت ارائه خدمات به مردم بسیج شده‌اند.

وی از برپایی ایستگاه‌های سلامت در کلانشهرها خبر داد و گفت: در این ایستگاه‌ها علاوه بر توزیع رایگان ماسک آموزش چهره به چهره به شهروندان جهت کاهش عوارض ناشی از آلودگی و اقدامات لازم به افراد ارائه می‌شود.
ارسال نظرات