سخنگوی کمیسیون بودجه

لوایح بودجه و برنامه ششم نیمه دی‌ در مجلس/ قیمت ۴۰ دلاری برای نفت منطقی است

سخنگوی کمیسیون برنامه مجلس گفت: لوایح بودجه ۹۵ و برنامه ششم نیمه دی ماه به مجلس می‌آید.
کد خبر: ۸۶۰۹۱۳۹
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

به گزارش بسیج، غلامرضا کاتب  در مورد زمان ارائه لوایح بودجه 95 و برنامه ششم توسعه اظهار داشت: تفاهم خاصی میان مسئولان سازمان مدیریت و کمیسیون برنامه بودجه نبود اما در جلسات مشترک توافق شد این دو لایحه همزمان با هم به مجلس ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه مجلس با تأکید براینکه لایحه بودجه 95 در دولت تقریباً‌ نهایی شده است، یادآور شد: البته هنوز برنامه ششم نهایی نشده است با این وضعیت طبق قول مسئولان دولتی پیش‌بینی می‌کنیم نیمه دی‌ماه هر دو لایحه به مجلس ارسال شود.

این نماینده مجلس در مورد وضعیت رسیدگی به برنامه ششم توسعه بیان داشت: در هر شرایطی بررسی لایحه برنامه ششم توسعه به سال 95 موکول خواهد شد و فقط می‌توان بودجه سال آینده را بررسی و تصویب کرد.

وی افزود: پس از ارائه لایحه برنامه ششم کمیسیون تلفیق برنامه تشکیل شده و در 3 ماه اول سال 95 بررسی و نهایی می‌شود.

کاتب با بیان اینکه بودجه سال 95 براساس برنامه پنجم توسعه تصویب خواهد شد، گفت: در بودجه سال آینده باید قیمت نفت پایین‌تر از نرخ بازار بسته شود. اکنون کشور روسیه بودجه خود را براساس نفت 50 دلاری بسته است اما اعتقاد داریم این نرخ زیاد بوده و باید حدود 40 دلار باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه مجلس ادامه داد: با توجه به توافق هسته‌ای و رفع محدودیت صادرات نفت احتمال دارد بتوان بخشی از کسری را پوشش داد.

کاتب یادآور شد: بعید است قیمت نفت به زیر 30 دلار برسد زیرا با وجود دو برابر شدن صادرات نفت ایران به دلیل تأثیر کمتر در بازارهای جهانی افت قیمت دور از انتظار است.

ارسال نظرات