تجمع اعتراضی مرغداران در شهرکرد

جمعی از مرغداران با تجمع در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری خواستار رسیدگی به وضعیت اقتصادی آنها شدند.
کد خبر: ۸۶۰۹۲۷۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ بعد ازظهر روز گذشته جمعی از مالکان مرغداری ها در اعتراض به مشکلات فراروی صنعت مرغداری با نصب پلاکارد و آوردن تعدادی مرغ زنده در مقابل استانداری خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت اقتصادی آنها شدند.

گفتنی است: شبهای گذشته در بخش های مختلف خبری صدا و سیمای استان گفتگویی با مدیر کل دامپزشکی در زمینه کیفیت گوشت مرغ پخش شد که دکتر عبدالمحمد نجاتی، گفت: مصرف مرغ با وزن بالای ۱۸۰۰ گرم از لحاظ بهداشتی و نیز اقتصادی توجیهی ندارد.

دکتر نجاتی همچنین با اعلام این خبر افزود: سنگین شدن مرغ باعث می شود میزان چربی زیادی تولید و در لاشه مرغ ذخیره شود و علاوه بر این دوریز بیشتر هر لاشه باعث ضرر مالی برای خریداران این محصول وکاهش کیفیت لاشه ها نیز می شود، از طرفی با افزایش سن مرغ ها امکان بیمار شدن طیور بیشتر می شود که خود باعث مصرف داروها وآنتی بیوتیک ها در هنگام پرورش و مشکلات باقیمانده های دارویی در گوشت مرغ مصرفی می گردد.

این گفتگو باعث ایجاد مشکلاتی در بازار خرید و فروش گوشت مرغ در سطح استان شده و تقاضا برای مصرف گشت مرغ را کاهش داده که به همین علت موجب ضرر مرغداری های گردیده و تجمع اعتراضی در مقابل استانداری را رقم زده است.

ارسال نظرات