مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

راه اندازی سیستم رادار هواشناسی جاده ای، اینبار در گرمی

دستگاه رادار هواشناسی جاده‌ای با اعتبار بیش از 5 میلیارد تومان خریداری شده و به زودی سایت رادار هواشناسی در شهرستان گرمی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۹۵۷۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی دولتی‌مهر، مدیرکل هواشناسی استان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه رادار هواشناسی جاده‌ای با اعتبار بیش از 5 میلیارد تومان خریداری شده و به زودی سایت رادار هواشناسی در شهرستان گرمی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سایت رادار هواشناسی در گرمی پیش‌بینی‌های هواشناسی در جاده‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود، گفت: این امر یکی از اقدامات بسیار مهم هواشناسی استان اردبیل بوده که با حمایت مسئولان محقق شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: در حال حاضر 77 ایستگاه هواشناسی در استان اردبیل راه‌اندازی شده که از این تعداد 4 ایستگاه هواشناسی جاده‌ای به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های مواصلاتی استان فعالیت می‌کنند.

دولتی‌مهر تصریح کرد: سامانه هشدار سریع هواشناسی نیز در استان اردبیل راه‌اندازی شده است که برای راه‌اندازی این سامانه 600 میلیون تومان اعتبار هزینه اختصاص یافته و راه‌اندازی این سامانه نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی و پیش‌بینی هوا در استان دارد.

وی بیان کرد: در راستای تسهیل پروازهای فرودگاه اردبیل نیز دستگاه نوینی برای برخاست و نشست هواپیما در فرودگاه اردبیل نصب شده که نصب این دستگاه در تسهیل فراز و فرود هواپیما بسیار موثر بوده است.

ارسال نظرات