روحانیون و علمای مریوان در دو بیانیه جداگانه؛

محکومیت کشتار مسلمانان نیجریه /داروی اصلی دنیای اسلام اتحاد و همبستگی مسلمانان است

علما و روحانیون و طلاب شهرستان مریوان با انتشار دو بیانیه جداگانه کشتار مسلمانان نیجریه را به دست ارتش این کشور محکوم کردند و داوری و علاج اصلی اختلافات دنیای امروز اسلام را اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان عنوان کردند.
کد خبر: ۸۶۰۹۹۹۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ائمه جمعه و جماعت منطقه ، امام جمعه و شورای روحانیت، طلاب و مدرسین حوزه های علمیه منطقه و مرکز بزرگ اسلامی شهرستان مریوان دو بیانیه جداگانه در خصوص هفته وحدت و کشتار مسلمانان نیجریه صادر کردند.


بسمه تعالي
بیانیه جامعه روحانیت مریوان در خصوص کشتار مسلمانان نیجریه

إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ سوره فصلت آيه31


حملات جنايت كارانه و وحشيانه نيروهاي نظامي نيجريه به مسلمانان اين كشور در روزهاي اخير و در آستانه ماه ربیع‌الاول ماه میلاد پیامبر رحمت و برکت و پیام آور صلح و دوستی مايه تاثر و حزن شديد امت اسلامي در سرتا سر جهان شده ، و اين درحالي است كه هنوز خاطره دردناك به خاك و خون كشيدن افراد بی گناه مظلوم در راهپيمايي روز قدس ماه رمضان سال گذشته از خاطره ها نرفته است.در حملات اخير نظاميان نيجريه به حسينيه نيجريه و منازل علمایان دینی، متاسفانه صدها تن ازمسلمانان این کشور به شهادت رسيدند حال مدافعان حقوق بشر كه مهر سكوت بر دهان هايشان زده اند و از كنار اين رفتار شنيع به راحتي گذشته اند چه پاسخي در دفاع از اين قربانيان بي گناه دارند؟ رسانه هاي وابسته به قدرت هاي استكباري و صهیونیستی دركجا به سر مي برند كه هيچ پوشش خبري از اين رفتار غير انساني را منعكس نكردند؟این حادثه دردناک در شرایطی اتفاق می‌افتد که دنیا گرفتار تهدید فوری خشونت و افراطی‌گری داعشی - تکفیری قرار دارد و لازم است همه کشورهای اسلامی که در این مبارزه حیاتی، نقشی مسئولانه و مدبرانه به‌عهده داشته باشند. مع‌الاسف در حالی که توقع می‌رود دولت، ارتش و نیروهای نظامی و امنیتی همه هم و غم خود را به مبارزه با یکی از شاخه‌های اصلی ترور، خشونت و افراطی‌گری در جهان یعنی بوکوحرام که چهره‌ای نادرست، کریه و زشت هم از اسلام و هم از مردم نیجریه در جهان ارائه کرده است، معطوف دارند، متأسفانه در این حادثه به همان روشهای ضدبشری متوسل شده و خون صدها انسان بی‌گناه بر زمین ریخته می‌شود ما جامعه روحانیت مریوان این کشتار وحشیانه را کاملا صهیونیستی، وهابی می‌دانیم واز همه کشورهای اسلامی، سازمان‌ها و نهادهای ملی و بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر می‌خواهیم تا سکوت خود را در قبال این گونه حوادث که توسط گروههای داعش وتکفیری صورت می پذیرد نسبت به این جنایت، واکنشی در خور از خود نشان دهند. و از همه مسلمانان جهان می خواهیم که با اتحاد و وحدت دست به دست هم بدهند و به استکبار جهانی و مزدورانشان اجازه دخالت در هیچ کشور اسلامی را ندهند .


ائمه جمعه و جماعت منطقه ، امام جمعه و شورای روحانیت
طلاب و مدرسین حوزه های علمیه منطقه ، بسیج طلاب و روحانیون
مرکز بزرگ اسلامی مریوان


بسمه تعالی
بیانیه علما و روحانیون منطقه مریوان در خصوص هفته وحدت
وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا ...


انسان قرن بیستم با تمام رشد و توانمندی علمی و صنعتی خویش توجه و رویکردی «نظام مند» به پدیده دین پیدا کرده است و به کاوش و پژوهش در ابعاد مختلف دین پرداخته است، متفکران جهان در کنار دین مسکن گزیده اند و به ژرف کاوی در مسائل دینی پرداخته اند و هم چون تشنگانی در پی سیراب نمودن عطش معنوی خویش از اقیانوس بیکران دین هستند با توجه به نقشه های شوم و پلید بدخواهان آيا سزاوار است که با اعتقاد به قرآن کريم که اساسنامه ي دين اسلام و فرامين رسول خدا يگانه نسخه شفا بخش آلام مسلمانان باز هم اختلاف داشته باشیم در حالي که انبوهي از دشمنان قسم خورده که تنها آرزوي آنان نابودي اسلام است و بس . دشمناني که از هر حربه اي استفاده مي کنند تا کمر اين دين الهي را بشکنند و براي رسيدن به اين هدف ، از هيچ تلاشي نيز دريغ نمي کنند . حمله به فرهنگ و آداب و رسوم مسلمين ، کشتن انسانهاي بي گناه و تخريب اماکن مقدس و ايجاد دودستگي بين شيعه و سني و دهها نمونه ي ديگر از جمله اقدامات آنهاست . جامعه روحانیون مریوان ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت محمد المصطفی ( ص) و سلاله پاک و مطهرش حضرت امام جعفر صادق ( ع) و گرامیداشت هفته وحدت در اين برهه ي حساس تاريخ بشر ، وظيفه ي همه ي ما مسلمانان عمل به آیه شریفه : (( ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم )) و پيروي از قرآن واحادیث نبوی است که بزرگترين منادی دعوت به اتحاد و يک دلي همه ي مسلمانان جهان هستند .


حکومت پیامبر که بنیان گذار حکومت اسلامی می باشد و دولت اسلامی را به صورت مشروطه اداره می کرده است وحکومت او مشروط به اجرای احکام قرآن و اوامر الهی بوده و خود اولین کسی بود که به سنن الهی عمل می نمود و حتی بیشتر از عموم مسلمین را به خدا دعوت می کرد . مسلم است مسئولیت او بسیار سنگین تر از سایر مسلمین بوده و از آنجا که ایشان به وسیله وحی الهی به ذات مقدس حق متصل بودند و احکام الهی را دریافت و بدون کم و زیاد به مردم ابلاغ می فرمود هیچ گونه اشتباهی در رفتار و سنت آن بزرگوار دیده نشده است و ایشان به عنوان انسانی کامل مورد توافق تمامی فرق اسلامی و حتی هر انسان آزاده ای است. وتوجه به بیانات حضرت امام خمینی ( ره ) که فرمود : مسلمین باید بیدار باشند مسلمین باید هوشیار باشند که امروز مثل دیروز نیست این عصر مثل عصرهای سابق نیست که هر طایفه ای درمحل خودشان منافع خودشان رابدست بیاورند امروز منافع همه کشورهای اسلامی به هم پیوند خورد است وهمچنین مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) که علاج اصلی، داروی اصلی برای امروز دنیای اسلام را اتحاد و همبستگی اعلام می کند پس باید همیشه هوشیار باشیم و در حفظ وحدت اسلامی و همدلی و همکاری و مبارزه با دشمنان همدلی و وحدت خود را حفظ کنیم . تا انشاء ا... به معنای واقع به ریسمان الهی چنگ زنیم و از تفرقه وپراکندگی دوری کنیم . انشا ء ا...


ائمه جمعه و جماعت منطقه
امام جمعه و شورای روحانیت
طلاب و مدرسین حوزه های علمیه منطقه و
مرکز بزرگ اسلامی شهرستان مریوان

ارسال نظرات