معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:

همچنان در کاهش تلفات جاده‌ای تلاش کنیم

همچنان در کاهش تلفات جاده‌ای تلاش کنیم تا مانند کشورهای اروپایی کمترین آمار را در این حوزه شاهد باشیم.
کد خبر: ۸۶۱۰۰۴۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی آذرنژاد، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در آیین پاسداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل و ایمنی راه‌ها در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: آمار تلفات جاده‌ای کشورمان در سال 76 بیش از 28 هزار نفر گزارش شد در حالی که در نزدیک به یک دهه اخیر با فرهنگ‌سازی درست رانندگی رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، ارتقای ایمنی جاده‌ها و اصلاح نقاط حادثه‌خیز شاهد روند کاهشی در تلفات جاده‌ای بودیم.

وی گفت: آمار تلفات جاده‌ای در سال گذشته به 16 هزار نفر رسید و امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم همچنان روند نزولی پیدا کند هر چند که در این سال‌‌ها بر تعداد خودروها و تردد جاده‌ای افزوده شده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری و پلیس راه در ارتقای ایمنی عبور و مرور در جاده‌ها گفت: ما از شنیدن آمار تلفات و حوادث رانندگی متاثر می‌شویم به طوری که واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس درمحور گرمی به زخمی شدن و مجروحیت تعدادی از هموطنانمان در روزهای اخیر منجر شد تاسف‌بار بود.

آذرنژاد با بیان اینکه باید همچنان در کاهش تلفات جاده‌ای تلاش کنیم تا مانند کشورهای اروپایی کمترین آمار را در این حوزه شاهد باشیم، ادامه داد: رتبه‌ای که استان اردبیل در کاهش تصادفات منجر به فوت به دست آورده است جای قدردانی دارد.

وی گفت: امیدواریم امسال آمار تلفات جاده‌ای به کمتر از 14 هزار نفر در کشور برسد و قطعا در این کاهش ظرفیت پلیس و توانی که این مجموعه به کار گرفته بسیار راهگشا و موثر خواهد بود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از تلاش‌های رئیس پلیس راه استان به خاطر ارائه دیدگاه‌های کارشناسی قدردانی کرد و گفت: ما از این دیدگاه‌‌های کارشناسی که منجر به اصلاح برخی از مسیرها و رفع نقاط حادثه‌خیز شده قدردانی می‌کنیم.

آذرنژاد با انتقاد از تعدد سرعت‌گیرها در جاده‌ها و مسیرهای داخل شهر در سطح استان گفت: امیدواریم در این سرعت‌گیرها بازنگری و سازماندهی درست انجام شود و ارتفاع آنها نیز اصلاح شود.

وی در پایان سخنان خود از شورای ترافیک شهرستان اردبیل خواست تا هرچه سریع‌تر در کاهش و تعدیل تعداد سرعت‌گیرها و سرعت و سامان دادن به آنها با جدیت بیشتر ورود پیدا کند.

ارسال نظرات