مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اردبیل:

ایمن سازی مدارس از اولویت های اساسی

تاکنون سعی داشتیم تا با تجهیز این مدارس زمینه را برای تحصیل دانش‌آموزان در حاشیه استان نیز فراهم آوریم اما تجهیز و تکمیل لوازم مدارس محورهای اصلی استان در اولویت کار قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۱۰۰۶۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اردبیل در بازدید از مدارس حاشیه جاده‌های استان اظهار داشت: تمهیدات لازم برای ایمن‌سازی 35 مدرسه در حاشیه استان اردبیل توسط اداره‌کل حمل‌ونقل این استان انجام گرفته و امید می‌رود تا پایان سال جاری عملیات اجرایی این مدارس تکمیل و به ادراه کل آموزش و پرورش استان اردبیل تحویل داده شود.

وی با اشاره به عملیات اجرایی در زمینه تجهیز و تکمیل این مدارس، افزود: از این تعداد مدارس 14 مورد به صورت فیزیکی ایمن‌سازی شده و بقیه مدارس نیز از لحاظر تجهیزات ایمن‌سازی می‌شوند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اردبیل با تاکید بر اینکه مدارس حاشیه استان نیز باید همانند مدارس داخل شهر به لوازم ایمن‌سازی مناسب تجهیزات شوند، بیان کرد: تاکنون سعی داشتیم تا با تجهیز این مدارس زمینه را برای تحصیل دانش‌آموزان در حاشیه استان نیز فراهم آوریم اما تجهیز و تکمیل لوازم مدارس محورهای اصلی استان در اولویت کار قرار دارد.

رحمتی با بیان اینکه تاکنون اعتبارات کافی از سوی مسئولان مربوطه برای ایمن‌سازی مدارس تخصیص نیافته است، تصریح کرد: نیاز است تا در زمینه ایمن‌سازی مدارس حاشیه استان اعتبارات کافی در اختیار اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قرار بگیرد که این امر نیز تعامل همه‌جانبه مسئولان و خیران را می‌طلبد.

وی یکی از اقدامات مهم در راستای ایمن‌سازی مدارس و آگاهی دانش‌آموزان با خطرات و آسیب‌های ممکن را چاپ کتاب و بروشور در این زمینه را عنوان کرد وگفت: خوشبختانه سعی کرده‌ایم تا در چاپ این کتاب‌ها دقت کافی را داشته و به نکات ایمنی رفت‌وآمد و عبور و مرور در خیابان‌های استان اشاره داشته باشیم که این کتاب‌ها به زودی در راستای فرهنگ‌سازی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اردبیل با اشاره به اینکه نظارت و خدمات‌رسانی نیروهای اداره کل حمل‌ونقل استان اردبیل در این زمینه بسیار مناسب و قابل قبول بوده است، افزود: تمامی نهادها و نیروهای حمل‌‌ونقل استان در راستای آموزش وآگاه‌سازی دانش‌آموزان از موارد ایمن‌سازی در تمامی شهرستان‌های استان اقدامات خوبی انجام داده‌اند که این اقدامات قابل تقدیر و قدردانی است.

رحمتی بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای ایمن‌سازی مدارس استان آموزش رانندگان است که در امسال هر راننده حدود 36 ساعت آموزش تردد و عبور و مرور را دریافت کرده است که امید می‌رود با دریافت این آموزش‌ها دیگر مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار