صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد

نیاز به اصلاح اقتصادی اساسی ایران برای استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی بعد از لغو تحریم‌ها

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: برای اینکه ایران از سرمایه‌گذاری‌های خارجی بعد از لغو تحریم‌ها بیشترین استفاده را ببرد باید اصلاح ساختاری اساسی در بخش اقتصاد انجام دهد.
کد خبر: ۸۶۱۰۲۷۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

به گزارش بسیج، به نقل از اسپوتنیک نیوز، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: ایران برای اینکه بتواند حداکثر استفاده را از سرمایه‌گذاری‌های خارجی بعد از لغو تحریم‌ها داشته باشد باید اصلاحات ساختاری بنیادی در کشور انجام دهد.

این گزارش حاکی است، نیاز به اصلاحات اساسی در حوزه‌های مختلف اقتصادی نیاز است تا سرمایه‌گذاری‌های خارجی بعد از لغو تحریم‌ها بتواند بیشترین تأثیر را داشته باشد و رشد اقتصادی را در این کشور سبب شود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، پیش از این سعید قوام‌پور مدیرکل برنامه ریزی استراژیک وزارت نفت اعلام کرده بود که نیاز به سرمایه‌گذاری 150 میلیارد دلاری طی 5 سال آینده در بخش انرژی این کشور است. برخی تحریم‌ها اعمال شده علیه ایران توسط ایالات متحده آمریکا تا ژانویه 2016 برداشته می‌شود.

در 14 جولای ایران و کشورهای 5+1 توافق‌نامه‌ای را امضا کردند که در صورت عمل به تعهدات از سوی طرفین تحریم‌های اعمال شده علیه ایران برداشته می‌شود.

بنا به این گزارش ، با نزدیک شدن به زمان لغو تحریم‌ها سیل سرمایه‌گذاران خارجی برای استفاده از منابع بکر در ایران و اقتصاد 80 میلیونی کشور سرازیر شده است.

ارسال نظرات