رئیس اداره دارایی و مالیات مشگین‌شهر:

مالیات براساس خود اظهاری تولید کنندگان اعمال می‌شود

وظیفه اداره دارایی نظارت در برآمد اشخاص و بازاریان است و این امر طبق ماده 51 قانون مالیاتی از سال 95 برای کلیه کسبه و بازاریان به صورت اجباری اعمال می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۰۴۵۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، اخیراً کارگروه عارضه یابی صنایع راکد با حضور فعالان مصالح ساختمانی در شهرستان مشگین شهر برگزار و جمعی از فعالان این عرصه به نحوه اخذ مالیات توسط اداره دارایی شهرستان معترض شده بودند و اظهار داشتند که اداره دارایی شهرستان مشگین‌شهر بدون بررسی کارکرد و میزان درآمد یک واحد تولیدی و به صورت خود سرانه مالیات بر درآمد اخذ می‌کند که این امر مشکلات زیادی برای تولید کنندگان به همراه آورده است.

به دنبال این نارضایتی رامین قلیزاده رئیس ادراه دارایی و مالیات شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه فعالانی که دارای مدرک پروانه کسب بوده و تمام کارکرد های خود را داز طریق پر کردن اظهار نامه مالیاتی اعلام و براساس آن مالیات اخذ می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مالیات بر 10 درصد درآمد کل فعالان اقتصادی شامل می‌شود و اکثر فعالان به علت درآمد پایین از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

وی ادامه داد: این ادعا برخی از واحدهای تولیدی در خصوص اخذ مالیات کاملاً کذب بوده و از طرف اداره دارایی شهرستان تکذیب می‌شود و این افراد ممکن است از جمله افرادی باشند که اظهارنامه مالیاتی پر نکرده اند.

قلیزاده تاکید کرد: از سال 1390 طرح اظهار نامه مالیاتی عملیاتی شده و برای تمامی اشخاصی که به صورت قانونی و با پروانه کسب فعالیت می‌کنند مالیات در نظر گرفته می‌شود اما طبق ماده 51 قانون اساسی اشخاص بدون دخالت اداره دارایی مالیات خود را تعیین می کند و این اداره در این راستا هیچ دخالتی ندارد.

وی تصریح کرد: اداره مالیات و دارایی برای مبالغ تعیین شده توسط اشخاص نظارت می‌کند و این امر طبق ماده 51 قانون مالیاتی از سال 95 برای کلیه کسبه و بازاریان به صورت اجباری اعمال می‌شود لذا کلیه کسبه و بازاریان موظف به رعایت قانون هستند در غیر این صورت اداره مالیات وارد عرصه شده و مالیات را برای تک تک کسبه هایی اعمال خواهد کردو افرادی که از این تکالیف سرباز زنند به صورت 100 درصدی جریمه شده و از بخشودگی مالیاتی معاف خواهند شد.

رئیس اداره دارایی مشگین‌شهر گفت: مالیات از طرف دولت برای بازاریان تعیین شده است و با درآمد حاصل از مالیات‌ها خزانه ملی پر شده و برای مردم اصلاح وضعیت منطقه در قالب بودجه به کل کشور اعمال می‌شود.

ارسال نظرات